Sp: Kan man se hvor afsender befinder sig
Fra : Jens

Dato : 27-01-02 19:21

Hej

Hvis jeg i email-headeren kan se at den eneste transport af mailen er fra en
IP-adresse der er en af TDC's opkoblingsmaskiner til min mailbox - er det så
det samme som at afsenderen har ringet op til TDC's maskine. Hvis f.eks.
manden i virkeligheden ringer op til en fremmed udbyder i udlandet og derfra
tilgår en mailkonto hos TDC', vil man så ikke kunne se spor af transporten
fra den udenlandske ISP'er til TDC. Samtidig burde tidsangivelsen vel også
afvige fra de sædvandlig +0100 hvis mailen f.eks. er afsendt fra den anden
side af jorden.

Mit problem er at afsenderen udgir sig for at side på den anden side af
jorden, men at jeg faktisk tror at han befinder sig i Danmark.

Jeg har slettet lidt i eksemplet og indsat nogle x'er - ip-adressen med
x'erne er en maskine der hedder "xxxxxxxxxxxx.soebnxr.ras.tele.dk" hvor
x'erne er en hexadecimal størrelse.

Hvor befinder afsenderen sig?

Se vedlagte:

(InterMail vM.4.01.03.23 201-229-121-123-20010418) with SMTP
id <20020127145733.WFGK22989.fepB.post.tele.dk@xxxcomputer>
for <xxxxxxxxx@mail.dk>; Sun, 27 Jan 2002 15:57:33 +0100

Mvh

Jens