Vægt til at veje campingvon.
Fra : Henning Keseler

Dato : 27-01-02 18:24

Jeg har for nylig set en reklame for en lille flad transportabel vægt som
er beregnet til at placere på vejen og køre et hjul op på ad gangen, og
derved regne den samlede vægt/akseltryk ud.
Problemet er så at jeg ikke kan huske hvor jeg har set den, tror måske
det var fra et byggemarked.
Nogen der kender omtalte vægt, og ved hvor den kan købes?

Henning Keseler
keseler@mail.dk

Fra : Jørgen L. Nielsen

Dato : 27-01-02 18:46

[...]

Var den gul rimmelig aflang ?
i så fald er det nok en "Reich caravan vægt" og den fås hos en
campingforhandler og den koster 1399 hos Camper vare nr. 860000.

Jeg har selv en sådan og er godt tilfreds.

Hilsen Jørgen

Fra : Henning Keseler

Dato : 27-01-02 21:55

"Jørgen L. Nielsen" <Jlyn_Fjern_dette@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3c543c89$0$222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> i så fald er det nok en "Reich caravan vægt" og den fås hos en
> campingforhandler og den koster 1399 hos Camper vare nr. 860000.

Prisen var noget i den størrelse, så det er nok den jeg har set.
Ved du hvor præcis den er?

mvh. Henning

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-01-02 21:59

Prisen var noget i den størrelse, så det er nok den jeg har set.
Ved du hvor præcis den er?

Jeg planlægger her til foråret at kontrolere dette da jeg når jeg får min
nye vogn skal have denne målt med vægten og kontrolvejet hos det lokale korn
og foderstof foretning.
men den skulle være inden for 5 % hvis man bruger den rigtigt. altså når man
køre det en hjul op vægten skal den anden side lige så højt op så den stadig
er i vater.

Hilsen Jørgen

Fra : Henning Keseler

Dato : 27-01-02 22:59

"Jørgen L." <Jlyn_Fjern_dette@privat.dk> skrev i en meddelelse news:a31pm0$5tm$1@sunsite.dk...
> [...]
> køre det en hjul op vægten skal den anden side lige så højt op så den stadig

Tak for svaret. Jeg har fundet den, hos en tysk forhandler til knap 1000 kr.
Gad vide hvordan det er at handle der.

Hvis du får lavet en test må du meget gerne offentliggøre den, evt. sende en mail.

mvh. Henning

Fra : Bo Larsen

Dato : 29-01-02 12:16

Hvilken tysk forhandler er det du har fundet?

-
Med venlig hilsen

Bo Larsen
Flyvevåbnets Officersskole
E-Mail: Larsen.bsc@flsp.dk

Fra : Henning Keseler

Dato : 31-01-02 18:14

"Bo Larsen" <Larsen.bsc@flsp.dk> skrev i en meddelelse news:3c568483$0$14083$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvilken tysk forhandler er det du har fundet?

Tysk forhandler http://www.pieper-gladbeck.de/shop/index.php og søg på gewichtskontrollgerät eller waage

Dansk forhandler: http://www.campingpriser.dk/acatalog/Forsiden_Caravanv_gt___25.html

mvh Henning