Åbning af framessider
Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 27-01-02 18:25

Når man har et website, der er bygget op af tre frames, så sker det af og
til at besøgende finder ind til én af undersiderne og åbner dem uden at få
menu og hoved med.
Er der en smart måde, så man kan "viderestille" siden til hele
framessættet. - Ikke kun startsiden v.h.a. "onload="www."startside".dk" i
bodytagen, men til det samme sted, som man kom ind via søgerobotten.

Findes der tilsvarende en smart måde at lave en genvej fra en almindelig
webside til en webside i frames, hvor man kan sende den besøgende direkte
hen i framessættet.

(Jeg er ikke selv tilhænger af frames men må leve med, at andre har bestemt,
at de vil have det.)

mvh
Jens

Fra : Ohlzen

Dato : 27-01-02 19:11

> Er der en smart måde, så man kan "viderestille" siden til hele
> framessættet. - Ikke kun startsiden v.h.a. "onload="www."startside".dk" i
> bodytagen, men til det samme sted, som man kom ind via søgerobotten.

Prøv at indsætte:

if (parent.frames.length==0)
window.location.replace("index.htm")

Ohlzen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ohlzen

Dato : 27-01-02 19:13

Glemte lige, at koden skal ligge FØR </head>

Fra : jopa

Dato : 27-01-02 19:39

"Jens-Peder Rasmussen" skrev bla...
> Er der en smart måde, så man kan "viderestille" siden til hele
> framessættet. - Ikke kun startsiden v.h.a. "onload="www."startside".dk" i

I din header. ret index.htm til hvad du lyster

<script>
if (top.location == self.location)
{
top.location.href = "index.htm"