Asus AGP-8200 GeForce 3 Ti-200 - nogen erf~
Fra : Martin Mogensen

Dato : 27-01-02 16:50

Jeg står og skal købe ny PC og dermed nyt grafikkort og har besluttet mig
for et Asus AGP-8200 GeForce 3 Deluxe Ti-200 med 64 MB DDR og TV in/out.
Det skal køre sammen med et Asus P4T-E bundkort og med Windows XP Pro.
Nogen der har erfaring med dette grafikkort og gerne sammen med samme
bundkort?
God/dårlig sammensætning eller andet jeg bør være opmærksom på?

Jeg fandt noget info på Asus's hjemmeside, en advarsel helt nederst på siden
som jeg ikke helt forstår - nogen der kan fortælle hvad det går ud på?

"Warning: Because GeForce3T DDR GPU consumes a lot of power, as a result, do
not use V8200 Deluxe with the mainboard which AGP power is provided by
linear regulator. " http://www.asus.com.tw/vga/agpv8200t2/accessories.htm

Martin

Fra : Martin Mogensen

Dato : 27-01-02 17:18

Glemte at nævne at det skal bruges primært til 2D applikationer og
selvfølgelig 3D spil på en 19" Sony G420 monitor i enten 1280x1024 eller
1200x1600 opløsning.
Burde jeg evt. vælge et Ti-500 kort eller hvad med et ATI Radeon 8500 (har
hørt at det skulle slå GeForce 3)...

Fra : Per Larsen

Dato : 27-01-02 17:40

Hej Martin

Jeg har et asus kort og er rimeligt tilfreds med det!. jeg har overclocket
det til Core/Mem 240Mhz/540Mhz, jeg scorer 7660 i 3Dmark,
Og kan køre både Ghost Recon og Medal of honour assault i 1280*1024 med alle
3d effekter slået til, og det er også med Quincunx slået til (Hurtig form
for Antialiasing).
det er spild af penge at købe et ti-500, når man kan købe et ti-200 der kan
køre ligeså hurtigt uden problemer, og Ati har elendige drivere!.

Advarselen:
Der er nogle bundkort der ikke levere nok strøm til AGP-porten fx. Abit
kt7-raid, og det gør at computeren bliver ustabil og kan gå ned for et godt
ord.
man kan som regel finde en bios update der fikser det, og det gælder
generelt alle Geforce kort.

Mvh. Per Larsen