Prisen for en låne-nummerplade ???
Fra : Lars

Dato : 27-01-02 16:01

Hej
Er der nogen der ved hva det koster at låne en MC nummerplade hos politiet,
en halv dags tid ???

Lars

Fra : Anneli

Dato : 27-01-02 16:10

"Lars" <vatne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der ved hva det koster at låne en MC nummerplade hos
politiet,
> en halv dags tid ???

1000,- i depositum og 100,- pr. dag

Stor hilsen Anneli - p.t. storforbruger af prøveplader til Jawa'en :0(

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 27-01-02 16:49

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> writes:
> 1000,- i depositum og 100,- pr. dag
> Stor hilsen Anneli - p.t. storforbruger af prøveplader til Jawa'en :0(

Så ved du (eller andre) hvad jeg kan gøre: Jeg har normal kasko forsikring på min MC (dvs. 1.Marts til 1. Decamber), nu står jeg og skal have den på værksted, og min mekanikker siger han har god tid nu, men (selvfølgeligt) meget travlt lige efter d. 1. Marts.

Kan jeg bruge prøveplader? eller kan jeg "lokke"(læs: betale) mit forsikringsselskab til at dække to korte ture her i februar?

mvh
/Uffe
B600 der skal have nye sutter

Fra : Michael K.S.

Dato : 27-01-02 16:57

On 27 Jan 2002 16:49:28 +0100, Uffe Overgaard Koch
<uffe.koch@mctournord.dk> wrote:

>Kan jeg bruge prøveplader?

Nej - Prøveplader er kun til ikke-indreg. køretøjer.

> eller kan jeg "lokke"(læs: betale) mit forsikringsselskab til at dække to korte ture her i februar?

Svært at sige - kan du ? Det er ofte set at andre kan

-M

Fra : Armand

Dato : 28-01-02 22:19

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Svært at sige - kan du ? Det er ofte set at andre kan

Prøveplader er kun dækkende som en ansvarsforsikring, og dét er der
sikkert også på din model her under vinteren :-/
Anyhow, hvis du har valgt (er nødet af et pant?) at have kasko-dækning,
vil det være inkonsekvent (uaccepteret af panthaver!) kun at køre med
ansvarsdækning, også selv om det kun er et par korte definerede ture
til/fra værksted.
Ring til din forsikring og forklar situationen, og sagen løser sig
sikkert!

På den anden side, så ligger der et fornyet lag salt på vejene efter
sidste uges sne og frost, hvorved at blot få km på gaden giver næsten
samme belastning som en hel vinters kørsel (medmindre at du (lykkes at)
får skyllet alt(!) salt ud af alle kroge v.h.a. masser af vand!)

Betænk endvidere lige muligheden for at kunne låne en bil med trækkrog
og efterfølgende leje en lukket(!) trailer til at transportere modellen
i - Alternativt at sætte den pris som værkstedet (om muligt) vil have
for transporten, op imod den udgift at billån+bensin+leje vil stå dig
i!!

--
Armand

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 30-01-02 20:13

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Ring til din forsikring og forklar situationen, og sagen løser sig
> sikkert!
Det gjorde jeg, og det viste sig at jeg er helårs ansvars-dækket men kun
"sommer"-dækket under kasko. (Runa)

> [...]
> samme belastning som en hel vinters kørsel (medmindre at du (lykkes at)
> får skyllet alt(!) salt ud af alle kroge v.h.a. masser af vand!)
Ja det er jo ikke så fedt. Men hvor lang tid/hvor meget regn tager det inden
salten er af vejene igen?

> [...]
> i - Alternativt at sætte den pris som værkstedet (om muligt) vil have
> for transporten, op imod den udgift at billån+bensin+leje vil stå dig
En af mine klub-kolleger der er Falck mand, sagde at jeg jo bare kunne bruge
mit Falck abonnement, og ringe og få dem til at køre den til og fra værksted.

/Uffe
Bandit 600

Fra : Armand

Dato : 31-01-02 01:22

Uffe Overgaard Koch <uffe.koch@mctournord.dk> skrev i en

> Ja det er jo ikke så fedt. Men hvor lang tid/hvor meget regn tager det
> inden salten er af vejene igen?

Min tommelfingerregel er at smage på den belægning der er inddampet på
lygteglasset (af bilen (naboens??)). Smager det det mindste salt kan man
ikke være i tvivl!
Passerer man en kommunegrænse undervejs er denne test dog irrelevant,
eftersom at man ikke kan vide om den næste kommune (især hvis den ligger
fjernere fra kysten = koldere klima) har været ude med saltbøssen

> En af mine klub-kolleger der er Falck mand, sagde at jeg jo bare kunne
> bruge mit Falck abonnement, og ringe og få dem til at køre den til og
fra
> værksted.

Narhjmenforsatandaogså!
Startede du ikke med at forklare at dét var du ikke???

Nå men så er der jo ingen ko på isen - Bortset fra hvis de spænder
modellen op på grillen bag fejebladet = (= 99% risiko!!!)

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 31-01-02 15:23

> Nå men så er der jo ingen ko på isen - Bortset fra hvis de spænder
> modellen op på grillen bag fejebladet = (= 99% risiko!!!)

Har du dårlige erfaringer?

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 31-01-02 17:10

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> Har du dårlige erfaringer?

99% chance, for at de spænder op på grillen = 99% risiko, for at den får
et saltbad af samme størrelse (større??), som hvis man selv havde kørt
modellen til værkstedet!!!!

--
Armand.

Fra : Carsten

Dato : 28-01-02 09:38

wrote in message news:wk8zajztdj.fsf@mail1.stofanet.dk...
> Kan jeg bruge prøveplader? eller kan jeg "lokke"
> (læs: betale) mit forsikringsselskab til at dække
> to korte ture her i februar?

Læs dine forsikringsbetingelser. Hos nogle forsikr.
selskaber dækker ansvar alle årets 12 mdr. hvor
det kun er kasko der ikke er dækket i vinter-
perioden.

Carsten (hos Runa der dækker ansvar hele året)

Fra : Jakob Barfod

Dato : 29-01-02 11:56

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Læs dine forsikringsbetingelser. Hos nogle forsikr.
> selskaber dækker ansvar alle årets 12 mdr. hvor
> det kun er kasko der ikke er dækket i vinter-
> perioden.

Hov Carsten, pas på. Selv om ansvar hos Runa gælder hele året, står der også
i dine betingelser, at det er en aftale mellem Runa og dig, at du ikke kører
om vinteren (medmindre du har "rigtig" vinterdækning, altså). Det betyder,
at Runa i tilfælde af et uheld om vinteren dækker dine ansvarsskader - men
bagefter udøver regres mod dig (=vil ha' pengene fra dig), fordi du ikke har
overholdt din del af forsikringsaftalen.

--
Jakob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-01-02 21:28

Blå øgler fra Mars tvang Carsten til at skrive:

> Carsten (hos Runa der dækker ansvar hele året)

Hvordan er du kommet ind i varmen hos dem?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk