Schweiz/Gossau
Fra : Jeppe Vedel

Dato : 27-01-02 15:15

Hej alle
Jeg skal til bryllup, her til sommer, Schweiz nærmere betegnet Gossau.
Jeg tænker på at rejse lidt rundt bagefter.

- hvordan gør man det bedst og billigst uden bil. er det med tog / bus.?
Hvor kan man søge information og er der nogle der har prøvet samme.?

- Har i nogle gode råd om overnatning / mad m.v.

Jeppe Vedel

Fra : steen_

Dato : 27-01-02 22:23

Hej Jeppe

Min mand sagde jeg skal svare til dig, fordi jeg er schweizer og han
mener at jeg derfor ved best hvordan man rejser billigst i
Schweiz.........

JV> Jeg skal til bryllup, her til sommer, Schweiz nærmere betegnet
JV> Gossau. Jeg tænker på at rejse lidt rundt bagefter.
Det er en meget dejlig del af Schweiz og vært at rejse rundt i. Jeg vel
ikke hvor meget tid du har og hvis du vil blive i dette område ellers
hvis du vil længere væk. Men i omkring Gossau er der St. Gallen som er
en by med en meget smukt gammel by og kloster. Også Bodensee er ikke så
langt og en dejlig sted især om sommeren.

JV> - hvordan g¢r man det bedst og billigst uden bil. er det med tog
JV> /bus.?
Det er i hvert falt det billigste. Der findes abonnementer fra 4 dag op
med hvilken man kan benytte det hele offentlige transportsystem (tog,
bus, skib). Du finder flere oplysninger på http://www.sbb.ch/

JV> Hvor kan man s¢ge information og er der nogle der har pr¢vet
JV> samme.?
Du kan finde informationer på f¢lgende hjemmesider:
http://www.schweiz.ch/swisslinks.asp?fid=0
Det er en database og fyldt med informationer og findes på forskellige
sprog, men desværre ikke dansk.
http://www.switzerland.com/portal.html
http://usa.myswitzerland.com/en/welcome.cfm

JV> - Har i nogle gode råd om overnatning / mad m.v.
Overnatning er billigst i vandrerhjemme, hostels og backpackers. Men
der findes også private bed and breakfasts og pensioner som ikke har de
helt store priser. http://www.schweiz.ch/swisslinks.asp?fid=1402&c=1263

God og gynstig mad findes over alt. I smæ byer findes der altid en
"kro" og i de fleste tilfalde er maden god og man finder altid nogle
regionale specialitæter.

Håber at det hjælper, hvis du har flere sp¢rgsmål så ved du hvor du kan
finde mig.

Have en rigtig god ferie.....
Irene
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Jeppe Vedel

Dato : 30-01-02 00:19

1000 tak for den lange info. det vil jeg bestemt undersøge.
Ha det godt.
Jeppe

Fra : Kim

Dato : 28-01-02 13:26

On Sun, 27 Jan 2002 15:14:51 +0100, "Jeppe Vedel" <vedel@12mail.dk> wrote:

>Jeg skal til bryllup, her til sommer, Schweiz nærmere betegnet Gossau.
>Jeg tænker på at rejse lidt rundt bagefter.

>- hvordan gør man det bedst og billigst uden bil. er det med tog / bus.?

Er du til tog, skib & bus, så kig på : http://s26282.sbb.ch:80/pv/sts_d.htm

Kim
Team SBB CFF FFS VFF