fugemasse
Fra : lhs

Dato : 27-01-02 14:55

Hej

Jeg er vist kommet lidt uheldigt afsted med en fugning...

Jeg har forsøgt at tætte omkring min entredør udvendig. En tætning der skal
løbe mellem træ og beton, da der kommer lidt fugt ind under min dørtærskel.
Menn.. Jeg tætnede for en tre fire dage siden, og fugemassen er stadig
levende og klistre. Det virker heller ikke som om det tætner ordentligt. Det
er en standard acryl fugemasse til inde og ude brug. Nu nærlæser jeg på den
at den ikke må bruges under + 5 grader, så jeg har nok påført den mens det
var for koldt...

Nåmen, mit spørgsmål, hvordan renser jeg effektivt fugemassen af igen og
hvad bør jeg fuge med i steden for. Silikone ?

Det er som sagt en fugning der skal være lidt elastisk og binde mellem træ
og beton udvendig.

Lars HS

Fra : Per H

Dato : 27-01-02 16:19

On Sun, 27 Jan 2002 14:54:59 +0100, "lhs" <shane@get2net.dk> skrev:

brug byggecilikone.

den gamle akryl er på vandbasis. Mon ikke den hærder på senere så du
kan trække den af? jeg ville vente og se tiden an.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : John Vedsegaard

Dato : 12-02-02 23:52

| brug byggecilikone.

Brug ALDRIG byggesilicone hvis fladerne skal males, det hæfter ikke på
silikone.
Brug i stedet en gummifuge.

Gammel fuge afrenses mekanisk

Malermester John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Michael Ancher

Dato : 29-01-02 16:54

Hej
Det med at vente til at den fuge bliver tør , det kan komme til at tage lang
tid, der er typer af ACRYL FUGEMASSE der kun tørrer op og laver en hinde
resten forbliver blød. Det fremgår af brugsanvisningen på patronen, hvis
den er på vandbasis så ville det måske være en ide, at skrabe så meget væk
som muligt og så bruge en grundrens til resten ?

Michael

Fra : Per H

Dato : 29-01-02 17:25

On Tue, 29 Jan 2002 16:53:53 +0100, "Michael Ancher"
<anchers@mail.dk> skrev:

Den vil blive elastikagtig og kan trækkes af som en gummielastik,
Man skal nok skære den fri af kanterne.

Sådan plejer jag at gøre.

Fra : Michael Ancher

Dato : 29-01-02 18:47

Så har du været heldig, men det ændrer ikke ved min første indskydelse, hvis
fugemassen ikke er af den "pillesikre" type, så mener jeg at afrensning
foregår som beskrevet.
Michael