Erfaringer med Pegaso
Fra : Allan T

Dato : 27-01-02 13:01

Davs.

Jeg har fået lov til at låne lidt penge i banken, men det kræver at jeg
køber en lidt nyere maskine end jeg ellers havde kigget på. Jeg skal
hovedsagligt bruge den til at køre i skole på, lidt for sjov kørsel og evt
ferie.

Jeg har overvejet en Aprilla Pegaso 650 fra 96. Er der nogen der har
erfaringer med sådan en?
Hvordan er holdbarheden? Hvor mange km plejer de at kunne køre?
Hvor langt kører den på literen?
Bruger den mange dele? Er de dyrere end til andre cykler?
Er den god at køre langt på?
Hvor langt er der mellem service? Ventiljustering?
Er den nem at vedligeholde selv?
Find evt selv på flere spørgsmål...

På forhånd tak
Allan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-01-02 10:35

> Jeg har overvejet en Aprilla Pegaso 650 fra 96. Er der nogen der har
> erfaringer med sådan en?

Nej men jeg er også lun på en. Når du siger 96 er det så en Pegaso 2 du går
efter. Blå 1997 maskiner solgt i dk er ofte Pegaso 2 solgt billigt, da
Pegaso 3 var kommet. Forskellen mellem 2 og 3 er primært:

Glidelejer til krumtappen
Anden knastaksel
Ny luftfilter med papirindsats
Optimeret på karburator
Anden motorblok
Anden udstødning
"Ritzelabdeckung" - Hvad det så end er - Mit tyske er ikke så godt
Andet sæde og anden kåbe
22Liter tank

Prøv vha groups.google.com at søge lidt tilbage efter indlæg. "Leif &
Susanne" har 2 pegaso'er og tidligere skrevet om deres erfaringer

Her er et par links

http://surf.to/schradt

http://members.optushome.com.au/glitch1/Pegaso/

http://www.endurobikes.com/discuss/forumdisplay.php?forumid=8

http://www.redjacket.freehomepage.com/cgi-bin/b/726/64/dXNlcmJhbm5lcg==/is/6
75/?ns_9244

http://home.online.no/~aeihanse/pegaso.htm

http://www.dd.chalmers.se/~f94hekl/pegaso.html

Fra : Allan T

Dato : 28-01-02 12:26

"Anders Majland skrev i en meddelelse news:a336ro$rff$2@sunsite.dk...

> [...]
> Anden motorblok
> Anden udstødning
> "Ritzelabdeckung" - Hvad det så end er - Mit tyske er ikke så godt

Det er en 2'er jeg er ude efter, for jeg har ikke råd til en 3'er... Ved du
hvad 2'erne blev solgt til i 97, det er nemlig sådan en jeg kigger lidt på?

> Prøv vha groups.google.com at søge lidt tilbage efter indlæg. "Leif &
> Susanne" har 2 pegaso'er og tidligere skrevet om deres erfaringer
>
> Her er et par links

<snip et par gode links>

Jeg har kigget lidt på de forskellige links, desværre for mig omhandler de
fleste den nye model, der er dog en om 2'eren men der står ikke så meget.
Men der var et par gode tråde hos goggle.

Tak for det.

Mvh
Allan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-01-02 13:59

> Det er en 2'er jeg er ude efter, for jeg har ikke råd til en 3'er... Ved
du
> hvad 2'erne blev solgt til i 97, det er nemlig sådan en jeg kigger lidt
på?

Afaik blev restlageret af de blå solgt ud til 69998,- plus levering.

Jeg kiggede lidt i dba sidste år - her er noget jeg har klippet

Dato årgang, farve, km, pris kr

20/08/2001 1994 Rød 32000 39900
17/08/2001 1994 35000 45800
17/08/2001 1995 sort 25000 43000
17/08/2001 1995 Metalrød 36000 49800
22/08/2001 1996 Sort 25000 43000
30/08/2001 1996 Blå 19000 45000
17/08/2001 1997 Blå 37000 47000
10/10/2001 1997 Blå 21800 51500
10/10/2001 1997 23000 52000
17/08/2001 1997 Rød 9675 53000
10/10/2001 1997 Blå 17000 56000
30/08/2001 1997 Blå 16000 59000

Umiddelbart synes jeg de ligger lidt højt - specielt de blå 97'ere der
sikkert er solgt til 70kkr fra nye ...

> Men der var et par gode tråde hos goggle.
Her fra d.f.m. ? - Hvis du stadig har søgeresultatet må du gerne poste
linket.

/A

Fra : Allan T

Dato : 28-01-02 14:56

"Anders Majland skrev i en meddelelse news:a33hok$32f$1@sunsite.dk...
> [...]
> 10/10/2001 1997 Blå 17000 56000
> 30/08/2001 1997 Blå 16000 59000
>
> Umiddelbart synes jeg de ligger lidt højt - specielt de blå 97'ere der

Ja, det kan der være noget om. Jeg vil prøve at presse ham lidt i prisen.
Har tænkt mig at ringe på den der er i den blå... Står til 44500 med 25000
km på tælleren.
Hvad burde man kunne få den til?

> Her fra d.f.m. ? - Hvis du stadig har søgeresultatet må du gerne poste
> linket.

http://groups.google.com/groups?hl=da&q=pegaso&btnG=Google-s%F8gning&meta=gr
oup%3Ddk.fritid.motorcykel

Dette er det overordnede link.
Nogle at rådene er at tjekke ladespændingen, udstødningen for gennemtæring,
om toppakningen har været skiftet. Denne skulle være en svaghed på nogle af
årgangene, dog vist mest 3'eren.

> /A

Mvh
Allan

Fra : Armand

Dato : 28-01-02 22:08

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:a336ro$rff$2@sunsite.dk...

> "Ritzelabdeckung" - Hvad det så end er - Mit tyske er ikke så godt

Ritzel er det tyske udtryk for et lille tandhjul - I dette tilfælde så
blot
afdækningen af det forreste tandhjul!

--
Armand.