Træplantning- Hvornår på året?
Fra : Anders Nicolai Ander~

Dato : 27-01-02 12:29

Hej!
Vi vil plante en lille birkelund.
Hvornår/hvordan(vanding) skal vi gøre det?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-01-02 13:01

On Sun, 27 Jan 2002 11:29:25 +0000 (UTC), "Anders Nicolai Andersen"
<nic.pernille@email.dk> wrote:

>Vi vil plante en lille birkelund.
>Hvornår/hvordan(vanding) skal vi gøre det?

Jo før jo bedre.
Kan i skaffe træerne vil det ikke være helt tosset at gøre det allerede.
Ellers omkring slutningen af marts, så skal der ikke vandes ret meget.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Niels Jensen

Dato : 04-02-02 15:22

Min far sagde altid "Det der bliver plantet om foråret "kan gro", men det
der plantes om efteråret "skal gro" Altså må det være bedst at plante om
efteråret. Hilsen NJ

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-02-02 16:31

On Mon, 4 Feb 2002 15:21:46 +0100, "Niels Jensen" <NAJ@post11.tele.dk>
wrote:

>Min far sagde altid "Det der bliver plantet om foråret "kan gro", men det
>der plantes om efteråret "skal gro" Altså må det være bedst at plante om
>efteråret. Hilsen NJ

Det kommer jo lidt an på hvordan man vægter de ord der...
Men du har ret, det er bedst om efteråret.

At gøre det meget tidlig forår er næsten lige så godt.

http://www.gartneriet.dk