skattefar indkræver penge HVIS man nu skul~
Fra : Anders S....

Dato : 27-01-02 11:58

Jeg har hør at skattevæsnet indkræver penge hos firmaer der endnu ikke
skylder i skat, for at sikre sig at de kan få pengene hvis nu der skulle
vise sig at firmaet skulle komme til at skylle penge??

må de det??

Fra : Peter Hansson

Dato : 27-01-02 12:24

"Anders S...." <webmaster@REMOVE.sikker-surf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skylder i skat, for at sikre sig at de kan få pengene hvis nu der skulle
> vise sig at firmaet skulle komme til at skylle penge??

Jeg mener at kunne huske at der er en eller anden hjemmel for skattefar til
at opkræve den indeholdte A-Skat hurtigere hvis der er en formodning om at
den kan gå tabt, eller hvis firmaet gentagne gange har været i restance.

vise sig at firmaet skulle komme til at skylle penge??

Det må vist være noget med "hvidvaskning" af penge: (Ku´ikke dy mig).

PH

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-01-02 20:38

"Peter Hansson" <phansson@mail.tele.dk> skrev :

>vise sig at firmaet skulle komme til at skylle penge??
>
>Det må vist være noget med "hvidvaskning" af penge: (Ku´ikke dy mig).

hvor er henvisningen til "skyllemidlet" ?

(altså §'erne)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : Anders S....

Dato : 28-01-02 17:32

det er der nu ikke set er et ældre familie firma

Anders

Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet..
sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk

og det er begge der står som ejere der får tilbageholdt noget hvis de skulle
komme til at skylde en gang

Fra : Erik G Christensen

Dato : 28-01-02 23:47

"Anders S...." wrote:

> [...]
> sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk
>
> og det er begge der står som ejere der får tilbageholdt noget hvis de skulle

Og du vil så'n rigtig fremstå som oprigtig spørger ?

(jeg har klippet alt fra andre)

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Peter Hansson

Dato : 28-01-02 19:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> hvor er henvisningen til "skyllemidlet" ?
>
> (altså §'erne)

Her der noget om emnet:

Lov 1993-06-09 nr 348
L 1993 348
om forebyggende foranstaltninger
mod hvidvaskning af penge.

PH

Fra : Erik G Christensen

Dato : 28-01-02 18:22

"Anders S...." wrote:

> Jeg har hør at skattevæsnet indkræver penge hos firmaer der endnu ikke
> skylder i skat,

Vil du beskrive forholdene lidt mere præcist ?
At høre, -kan være svært at forstå, og dermed besvare.

Er det acontoskat, forskudsopgørelse eller hvad ?

> må de det??

Afhænger af, hvad du svarer på ovenstående.

Fra : Anders S....

Dato : 29-01-02 19:38

">
> [...]
>
> Er det acontoskat, forskudsopgørelse eller hvad ?
>

> Afhænger af, hvad du svarer på ovenstående.

godt spørgsmål men det er i hvert fald ikke det sidste
jeg ved det ikke da det ikke er mit firma.
jeg er bare nysgerrig

<<Og du vil så'n rigtig fremstå som oprigtig spørger ?
Ja