Gammel mac, problemer med adm. pw
Fra : David

Dato : 27-01-02 11:32

Hejsa

Jeg har fået smidt en Powerbook 5300 i nakken, hvor der ligger Mac OS 7.5.5
på. Problemet er at ham jeg fik den af har lagt et administrator password
ind på den som han har glemt. Er det muligt på en eller anden måde at komme
uden om denne kode? Kan man evt. geninstallere Mac OS?
Er det muligt at få en mac og en pc til at snakke sammen via netværk?

mvh

David

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-01-02 12:35

David <wormie_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ind på den som han har glemt. Er det muligt på en eller anden måde at komme

Hvornår viser den password forespørgsel sig ?

> Kan man evt. geninstallere Mac OS?

Umiddelbart ville jeg mene at du kan boote fra en CD/diskette, men hvis
du formatere disken så ryger alt jo på den. Har du adgang til en ekstra
Mac, for så kunne du måske boote den fra en CD/diskette og så via
AppleTalk flytte alle de ting du gerne vil bevare over på den anden Mac
?

> Er det muligt at få en mac og en pc til at snakke sammen via netværk?

Ja med Dave og MacLAN.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : David

Dato : 27-01-02 16:15

> Hvornår viser den password forespørgsel sig ?
Når man skal ændre forskellige systemindstillinger, bl.a. TCP/IP
indstillingerne for netværket...

mvh

David

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-01-02 16:56

In article <3c541962$1$225$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"David" <wormie_dk@hotmail.com> wrote:

> Når man skal ændre forskellige systemindstillinger, bl.a. TCP/IP
> indstillingerne for netværket...

Smid preference-filerne ud for de kontrolpaneler der kræver password.