Fisk søges
Fra : Sofie

Dato : 27-01-02 11:07

Hejsa.

Er der nogen der ved hvor jeg kan
få fat på denne gourami?

Latisk navn : Parosphromenus paludicols
Engelsk navn : Swamp Licorice Gourami

Jeg kender ikke det danske navn, hvis den overhovedet
har et.

Mvh.
Sofie

Fra : ole larsen

Dato : 27-01-02 16:30

Sofie skrev i meddelelsen <3c53d295$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
>Latisk navn : Parosphromenus paludicols
>Engelsk navn : Swamp Licorice Gourami
>
>Jeg kender ikke det danske navn, hvis den overhovedet

Ifgl. Mergus er det P. paludicola. Prøv en googlesøgning på det.
Forstår godt din fascination af den - de små Parosphromenus
er _meget_ smukke og spændende - nogle bygger rede og nogle
skulle være hulelegere. Ifgl. en efter min opfattelse dygtig og seriøs
forhandler og småimportør ?? er de svære at akklimatisere og meget sarte,
så han er ikke tilbøjelig til at tage dem hjem.
Skulle jeg have nogle, og det kunne jeg godt finde på, ville jeg sikre mig
en
konstant og stabil forsyning af højkvalitets meget blødt og surt vand selvom
nogle mener at disse fisk ikke er så følsomme for sygdom ( tuberkulose?)
i hårdere end naturligt vand.
På tysk er det Tweedies Pragtgurami. Et medlem i vort tidligere forening
omtalte gruppen som lakridsguramier.

Har du ikke mistet modet, må du efterlyse den her på gruppen jævnligt - så
er der en et eller andet sted, der finder den for dig. Og der er sjælden.

Ole

Fra : Sofie

Dato : 27-01-02 20:32

> [...]
> er der en et eller andet sted, der finder den for dig. Og der er sjælden.

Hej Ole.

Tak for oplysningerne.

Mvh.
Sofie