Word kører ad H til
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-02 10:09

Mac OS opgraderet til 9.2.2
Word opgraderet med Office 2001 Service Release
Acrobat 5 opgraderet til 5.05

Sidstnævnte skulle medføre, at eksport til pdf blev direkte tilgængelig
i Word, som det blev omtalt her i gruppen fornylig. Det synes imidlertid
at udløse, at hver gang Word åbnes, da bliver der på skrivebordet dannet
en ny Virtual Printer og en Create Adobe PDF, skønt disse findes i
forvejen.
Denne fødselsproces overanstrenger tydeligvis Word. Det ender ofte med,
at programmet dør i barselsseng, inden det er kommet igang. Undertiden
trækker det hele Mac-en ned med en fejl nr. 10 bombe.
Et andet problem er, at Word - som tidligere omtalt - stadig ikke
direkte kan åbne sine egne dokumenter ved klik på dokumentet uden at
bede MacLink om hjælp. Man skal først åbne programmet og derefter
dokumentet - og så krydse fingre for, at systemet holder til det.

Har jeg lidelsesfæller derude, som muligvis kender en løsning?

Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Jesper

Dato : 27-01-02 10:22

in article 1f6ny6i.qjolz813z6yosN%ossmidt@post11.tele.dk, Ove Steen Smidt at
ossmidt@post11.tele.dk wrote on 27/01/02 10:09:

> [...]
> dokumentet - og så krydse fingre for, at systemet holder til det.
>
> Har jeg lidelsesfæller derude, som muligvis kender en løsning?

Genopbyg skrivebord og smid alle dine Microsoft of MS udvidelser ud, så
kører Word Microsoft First Run og installerer de manglende udvidelser.
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-02 11:16

Jesper <pinebox@myrealbox.com> wrote:

> [...]
>
> Genopbyg skrivebord og smid alle dine Microsoft of MS udvidelser ud, så
> kører Word Microsoft First Run og installerer de manglende udvidelser.

Tja. Det kunne jeg da godt prøve. Men det er faktisk kun få dage siden,
at jeg lavede en helt frisk installation af programmet. Og jeg har lige
(uden held) prøvet med fjernelse af en del MS-indstillingsfiler.

Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-01-02 14:41

ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Et andet problem er, at Word - som tidligere omtalt - stadig ikke
> direkte kan åbne sine egne dokumenter ved klik på dokumentet uden at
> bede MacLink om hjælp.

Kig i kontrolpanelet File Exchange (arkivudveksling) under File
Translation (Oversættelse) og se om ikke Word-filer er mappet til
MacLink der.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-02 22:12

> Kig i kontrolpanelet File Exchange (arkivudveksling) under File
> Translation (Oversættelse) og se om ikke Word-filer er mappet til
> MacLink der.

Word optræder ikke dér.

Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-01-02 22:20

In article <1f6ov4o.i3vjpudo0e28N%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Word optræder ikke dér.

OK. Står der overhovedet noget der?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-02 23:09

> OK. Står der overhovedet noget der?

Jeg har slet ikke selv tilføjet noget. Under oversættelsesindstillinger
står der:

MacPaint > PictureViewer
Oprettelsesprogram: "AD65", Type... > AdobePageMaker 7.0
StuffIt-dokument > StuffIt Expander

Unfder fanebladet Reference står der et hav af angivelser. Word nævnes
flere gange, men ikke MacLink. Men gemmer MacLink ikke også
indstillinger et sted? Skal man slette MacLink Plus App pref?
Det, der helt nøjagtigt sker, er nu, at ved klik på et Word-dokument,
kommer MacLink og oversætter dokumentet til RTF. Derefter åbner Word
dokumentet som en ny unavngivet fil, som bl.a. har glemt, at default
sprog er dansk. Men det er et fremskridt, at Word overhovedet vil være
med. Måske fordi jeg undervejs har slettet nogle Word indstillingsfiler.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-01-02 23:26

In article <1f6oy8o.a1263iefcwhkN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Jeg har slet ikke selv tilføjet noget. Under oversættelsesindstillinger
> står der:

Så prøver vi lige noget andet: Hvis der er et hak i "Oversæt dokumenter
automatisk", så prøv at fjern det.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-01-02 17:23

> Så prøver vi lige noget andet: Hvis der er et hak i "Oversæt dokumenter
> automatisk", så prøv at fjern det.

Der var den!! - Tak for at følge med hele vejen til målet.
Er det trivielt at spørge, hvorfor netop Word - og kun Word - har opført
sig så åndsvagt?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-01-02 18:08

In article <1f6qczr.kuy0bhpwrseqN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Der var den!!

Fedt.

> - Tak for at følge med hele vejen til målet.

Man bukker.

> Er det trivielt at spørge, hvorfor netop Word - og kun Word - har opført
> sig så åndsvagt?

MacLinks installer har det med at lave bizarre ting under
installationen, ver 13 har en ting med Word-filer, så vidt jeg har kunne
observere.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 18:28

> MacLinks installer har det med at lave bizarre ting under
> installationen, ver 13 har en ting med Word-filer, så vidt jeg har kunne
> observere.

Slå MacLinkPlus udvidelsen fra - den eneste funktion man mister er
samarbejdet med EasyOpen/Arkivudveksling. MacLinkPlus programmet og den
kontextuelle menu virker stadig...

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-01-02 18:34

In article <1f6qghf.bclxne1ud4zglN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Slå MacLinkPlus udvidelsen fra - den eneste funktion man mister er
> samarbejdet med EasyOpen/Arkivudveksling.

Den kan nu også være meget rar at have, når det er ignoranter der sidder
bag skærmen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 18:45

> Den kan nu også være meget rar at have, når det er ignoranter der sidder
> bag skærmen.

ja - men den har sine irritationsmomenter (ud over man altid glemmer at
flytte den med over i en ny systemmappe). Eks kan man ikke kan
genopbygge skrivebordsdatabasen hvis man booter uden udvidelser eller
fra en anden systemmappe; uden at MLP insisterer på at genopbygge den
igen ved næste normale genstart. På en partition der også rummer Mac OS
X er det ikke alid lige morsomt.

<icq:131382336>

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-01-02 16:59

On 27.1.2002 10:09, in article
> [...]

> dokumentet - og så krydse fingre for, at systemet holder til det.
>
> Har jeg lidelsesfæller derude, som muligvis kender en løsning?

Der er denne her tråd i microsoft.public.mac.office

I just upgraded my copy of Adobe Acrobat 5.0 to their new 5.0.5, which
appears to a Windows-like option in all Microsoft Office applications that
allows you to directly save-to-Adobe. It's a small pop-up, and it's not
pretty, but it seemed like a nice step.

However, since upgrading a few days ago, I am having a lot of bad crashes
on MS Office applications, while opening, sometimes from the document and
sometimes from the application directly. It doesn't happen all the time,
but a great many times.

My environment is OS 9.2.2 on a 400 mHz Powerbook G3, 320 MB RAM.

I stopped using the Acrobat Word plug-ins. They require a huge amount
of memory and it takes for ages to launch Word when these are active.
When I want to create PDF files, I just do it the old way.

Corentin

> Move it out of the "Office 2001:Office:Startup:Word" folder.

That seems to have done the trick. I'm annoyed because of all the time I
had wasted on this issue, as well as the fact that Macintosh - like
Windows! - should have a one-click Save to PDF function.

p.s. have to remove the plug-ins from Excel and PowerPoint as well.

Håber du kan bruge det.
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-02 22:12

> [...]
> Windows! - should have a one-click Save to PDF function.
>
> p.s. have to remove the plug-ins from Excel and PowerPoint as well.

Ja, det var ganske givet det, der skulle til. Og så er hele denne
funktion jo ganske overflødig. Den føjer ikke ny funktionalitet af
betydning til programmet. Eksport til pdf har ligget i printerdialogen
hele tiden (som vi har talt om i en anden tråd).
At få en MS-funktion og en Adobe-funktion til at samarbejde smertefrit
var vel også for meget at forvente. I de nuværende nyeste versioner af
PageMaker og Word vil placering af Worddokumenter i PageMaker medføre,
at tvungent linieskift oversættes til afsnitskift.

I bemærkningerne til Default Folder står der under taksigelserne:

"Tak" til Microsoft, hvis programmører synes at have særligt håndelag
for at gøre alle andre programmørers liv lidt vanskeligere.

Venlig hilsen og tak for hjælpen

Ove Steen