Hvad er der galt når jeg afspiller film
Fra : jenmae

Dato : 27-01-02 08:44

Når jeg afspiller film hakker billedet og lyden passer ikke altid til.
Jeg fik fortalt at det var pga mit grafikkort var for lille, så nu har jeg
anskaffet et asus V7100 pro geforce 2 tvout, første gang jeg brugte det
trode jeg at jeg havde løst problemmet, men jeg må sande at det ikke har
andret en pind.

Er det min pc der er for lille eller hvad ??

Jeg har
ASUS bundkort
AMD k6 400 mhz
64 ram
6gb HD

--
__ _ __

MVH
Jens Maegaard

Fra : Karsten Olesen

Dato : 27-01-02 09:11

"jenmae" <jens@maegaard.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anskaffet et asus V7100 pro geforce 2 tvout, første gang jeg brugte det
> trode jeg at jeg havde løst problemmet, men jeg må sande at det ikke har

****************

Hvis du bruger DIVX er det et kendt problem,
at lyd og billed meget TIT ikke følges ad.

Det kan ændre sig efter blot 10 sekunder.

Meget dårligt, og eneste årsag til, jeg ikke bruger
min PC til at optage på...

MVH

Fra : KAHA

Dato : 27-01-02 11:23

Hvis det er DivX film vil jeg mene at en 400 mhz processor er lidt i
underkanten.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-01-02 12:02

Jep holder jeg også på ... For hvis divx er rippet ordentlig, hvilket vil
sia dominion, the frail etc ... Tja så er de rent faktisk ok, men har man
for langsom pc, hvilket en 400 mhz amd nok er tja så er det da klart !

Fra : aGeS

Dato : 27-01-02 16:12

Ævl og kævl - jeg har en bærbar med en Celeron 450MHz og den spiller uden
problemer alle DivX ud gennem TV-out - både i 800x600 og i 1024x768

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-01-02 17:31

SNIP
> Ævl og kævl - jeg har en bærbar med en Celeron 450MHz og den spiller uden
> problemer alle DivX ud gennem TV-out - både i 800x600 og i 1024x768

Nej nej slet ik, der er noget med at de gamle amd processorer ik var særlig
gode til at afspille divx, hvorfor ved jeg ik ...

Fra : Peter Koch

Dato : 28-01-02 16:17

Yep - de gamle AMD K6 er elendige til DivX. Jeg har ladet mig fortælle at
det er fordi de har en dårlig Floating Point Unit. Jeg havde en AMD K6 500 -
og det kunne slet ikke lade sig gøre at afspille DivX. Så fik jeg en Pentium
II som virkede fint.

Hilsen Peter

Fra : Thomas

Dato : 27-01-02 18:48

"aGeS" <ages@agesfxp.com> skrev i en meddelelse
> Ævl og kævl - jeg har en bærbar med en Celeron 450MHz og den spiller uden
> problemer alle DivX ud gennem TV-out - både i 800x600 og i 1024x768

Nu er der jo også temmelig stor forskel på en Celeron 450 og en K6 400 ...

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 28-01-02 16:05

"aGeS" <ages@agesfxp.com> wrote in message
> Ævl og kævl - jeg har en bærbar med en Celeron 450MHz og den spiller uden
> problemer alle DivX ud gennem TV-out - både i 800x600 og i 1024x768

Du aner sgu' da ikke hvad du snakker om! For nu at blive i tonen...

Der er betydelig forskel på en K6-2 og en Celeron - Celly'en har MMX
instruktionssæt, hvor AMD åbenbart syntes at Direct3D var vigtigere... Jeg
måtte sande at D3D/K6-2 ikke egner sig multimediehåndtering, specielt
video-processering. Jeg havde eksakt samme problem som det Jens Maegaard
beskriver. Jeg kunne konstatere at processorload var tæt på 100% det meste
af tiden, og hvis den i nogle sekunder havde ramt loftet, ja så passede
lyden ikke med billederne... Af den årsag skiftede jeg min K6-2 500 MHz ud
med en Celeron 400, og problemet var pist væk. Her kan jeg se at
processorload typisk ligger på ca. 50%, med peaks til omkring 80%.

Nævnte tal var på en Celly 400, med et ATI Rage Fury Pro grafikkort.

Mvh,
Michael.

PS: Hvordan kører du iøvrigt 1024x768 ud gennem tv-out???

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-01-02 17:33

1"jenmae" <jens@maegaard.com> wrote in

> [...]
> må sande at det ikke har andret en pind.
>
> Er det min pc der er for lille eller hvad ??

Det kan meget vel være filmen der er problemet.
Nogle folk kan ikke finde ud af at lave et ordentligt rip, og så vil
man opleve at lyden og billedet er ude af sync.

Nogle gange kan man undgå problemet ved at undlade at spole i filmen.
Grunden til det er at i DivX er der noget der hedder keyframes, og hvis
ikke man har keyframes med et passende interval så vil mange (især de
ældre og lidt langsommere pc'ere) opleve at lyden og billedet kommer ud
af takt. Nogle encoders såsom NanDub (som theFrail, ViTE og de andre
store rip-grupper bruger) gør dette ganske godt (hvis man indstiller
programmet korrekt). Så hvis du kan finde et DVD-rip fra en af de
grupper og stadig har problemet med de film, så er det nok din CPU'en
der er problemet.

Hvis du bruger DivX 4 så kan man ændre på hvor mange gange hver frame
bliver scannet igennem, og det kan nedsætte kravet til CPU'en, men så
vil der sikkert være flere firkanter i billedet - men det plejer at
være minimalt med firkanter hvis det altså er et ordentligt rip.

Flemming

Fra : Thf

Dato : 27-01-02 18:47

> [...]
>vil der sikkert være flere firkanter i billedet - men det plejer at
>være minimalt med firkanter hvis det altså er et ordentligt rip.
Hej.
Har du måske også en løsnng til hvorfor mange .avi som jeg henter fra
nettet ikke kan ses i media-player men lyden er der ingen problemer med.
Jeg får bare en sort skærm med lyden i baggrunden.
Hvis jeg så prøver Eks:Virtuadub, så kan jeg fint se den der i.
Har divX 4.12 installeret. Mediaplayer v.6.4.07

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas

Dato : 27-01-02 18:58

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg så prøver Eks:Virtuadub, så kan jeg fint se den der i.
> Har divX 4.12 installeret. Mediaplayer v.6.4.07

Jeg har haft problemet, når jeg har brugt min TV-out, ikke når den kører på
min alm. monitor. Jeg har dog ikke fundet en løsning endnu, andet end at
bruge en anden player.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-01-02 20:22

tommy_friis@mail.dk (Thf) wrote in

> [...]
> Hvis jeg så prøver Eks:Virtuadub, så kan jeg fint se den der i.
> Har divX 4.12 installeret. Mediaplayer v.6.4.07

Har du prøvet med ThePlaya som følger med divX?

Jeg bruger selv afspilleren BSPlayer - den er suveræn, og kræver ikke
ret meget hukommelse sammenlignet med media player i windows.

Den er freeware, og kan hentes her:
http://www.bsplayer.com/

Den kan også vise undertekster, hvis du har nogle sådanne.
Undertekster ligger altid i en anden fil, så hvis ikke du har denne fil
kan du ikke få dem frem. Filerne kan dog findes rundt omkring på
nettet.
F.eks. her:
http://dvd.box.sk/

Flemming

Fra : Martin Møller

Dato : 28-01-02 14:45

"jenmae" wrote:

> [...]
> andret en pind.
>
> Er det min pc der er for lille eller hvad ??

Dunno... men hvilken farve-bitrate kører du med? Jeg oplevede selv noget
hakken på min computer, men det fosvandt, da jeg satte farve-bitraten ned
fra 32 bit til 16 bit.

--
Mvh. Martin

Fra : jenmae

Dato : 28-01-02 15:12

Jeg har prøvet alle mulige farvekombinationer