Byggetilladelse
Fra : Stine

Dato : 27-01-02 01:31

Vi vil gerne udvide vores eksisterende enkeltcarport til en dobbelt.

I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt vi skal have en ny
byggetilladelse´?

Carporten udvides i siden, og skal i den forbindelse udvides ind på vores
grund, vi kommer altså ikke tættere på skel.

Håber, nogen lige har svaret :)

/Stine

Fra : René K.

Dato : 27-01-02 03:49

Det skal I uden tvivl, kontakt den lokale forvaltning..............

Stine <pusling@pusling.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c534b40$0$269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-01-02 11:27

Stine wrote:

> Vi vil gerne udvide vores eksisterende enkeltcarport til en dobbelt.
>
> I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt vi skal have en ny
> byggetilladelse´?

Ja, efter småhusreglementet er det kun op til ca 9 m2, der kan være
fritaget, og da yderligere carporten samlet bliver over ca 35 m2,
skal den med i bebygget areal.
Desuden kan der være lokalplaner.

Det kan være et godt sted at starte på Jeres kommunes hjemmeside,
der er flere, der har en fin vejledning om dette.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-01-02 19:19

Erik G Christensen wrote:

> Ja, efter småhusreglementet er det kun op til ca 9 m2, der kan være
> fritaget, og da yderligere carporten samlet bliver over ca 35 m2,
> skal den med i bebygget areal.

Lidt mere præcist så.
Småbygninger op til 10 m2, ingen anmeldelse.
Carporte m.v. op til 50 m2, anmeldelse, ingen byggetilladelse.
Carporte over 50 m2, byggetilladelse.

Og så kan der som sagt være andre restriktioner.

Fra : Stine

Dato : 27-01-02 19:59

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan være et godt sted at starte på Jeres kommunes hjemmeside,
> der er flere, der har en fin vejledning om dette.

Fin og fin :)

Jeg prøvede kommunens hjemmeside, der står, at for bygninger over 10m2 skal
der byggetilladelse til. Lidt længere nede på samme side, står der, at
bygninger på op til 50m2 kræver byggeanmeldelse - så...

Må vel prøve at finde en fornuftig ansat, som kan give et fyldestgørende
svar.

Tal for hjælpen.

/Stine

Fra : JBH

Dato : 27-01-02 15:38

Nej du skal ikke have en byggetilladelse med mindre du regner med at bruge
garagen til beboelse..
Men du skal opfylde reglerne for opførelse af garager ol. (Der fåes en
pjece ) og så skal du gøre din kommune opmærksom på at du udvider garagen.
De har så 14 dage til at gøre indsigelser, hvilket de normalt ikke gør, med
mindre naboerne (som også informeres) protesterer.
Du skal regne med at kommunen sender en opkrævning på nogle 100kr for
"sagsbehandlingen"

mvh
JBH