/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Undskyld
Fra : Sven Møller Jensen


Dato : 27-01-02 00:40

Svar til alle mc'ister, sportskørere, cross, enduro o.s.v. mm.
Jeg undskylder mange gange mine indlæg, gerne til Søren,
gerne til alle, der føler sig trådt over tæerne. Jeg vidste således
ikke, at der f.eks. var normer for størrelsen af ens underskrift her på
tråden. (den var ment til familie/venner). Det er hermed rettet.
Jeg tager kritikken efterretteligt og skal aldrig gøre det mere.
Til Pein: God tur på søndag og fjern kommaet i dit hcp, så har
du mit (pudsigt nok). Derfor ikke den store entusiasme vedr. golf.
Jeg har ingen bil og mit udstyr står her i min stue. Derfor ikke de
store muligheder for at spille 18 huller med 2-3 jern på bagagebæreren
på cyklen. Derfor venter jeg til 1. marts, hvor jeg igen har locker-
rummet til disposition. Og Suzukien
Med venlig hilsen og undskyld (dette er ment positivt)
Sven



 
 
Pein (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 27-01-02 01:49

Jamen dog Sven.

Men nu vi er i gang, så lige en anden ting jeg har lært om at skrive på
nyhedsgrupper:
Du skal ikke undskylde så meget.

Vi fyrer noget af, og så går diskussionen. Een skriver noget der kunne være
formuleret pænere. Så tager man en gang røg, og så er den røv barberet.

Prøv f.eks. at skrive at Honda kun er for bøsser, eller kardancykler ikke
kan køre på baghjulet eller noget i den stil. Så skal du bare se løjer og
grønlangkål.

Og så kan du altid slippe afsted med at fyre noget p*s af ved at sætte sådan
en lille "ironi"-smiley på

Mvh. Pein
(der lavede alle fejlene i starten på use-net.
nu er der kun nogle få fejl tilbage - tror jeg)



Claus Rittig (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-01-02 10:58

"Sven Møller Jensen" <svenmjensen-nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a2vetv$2rru$1@news.cybercity.dk...
> Svar til alle mc'ister, sportskørere, cross, enduro o.s.v. mm.

Jatak, så er det rigeligt!
Bliv klogere, lær af dine fejl, demonstrer herinde at du er en fin fyr, det
er laaaangt mere værd end en undskyldning. Som Pein (aka Most Wanted)
skriver, så er vi jo danskere herinde, vi benytter enhver lejlighed til at
brokke os, og dit indlæg var et godt oplæg til en svada eller to. Vær
hellere stolt af at du fik indtil flere op af stolene.

Jeg vil gerne melde mig under fanerne (var det Søren?) - hvis din vej en dag
kommer til nordjylland så giv mig lige et pip, så tager vi ud og prøve-turer
lidt på en off-roader/motocrosser/enduro, og jeg lover dig at du får sved på
panden! Jeg har haft et par stykker herinde fra med i grusgraven
efterhånden, og du er ikke den eneste der har troet at det der off-road
noget bare er noget med at sidde på et sæde og dreje på et gashåndtag. Det
mest ekstreme jeg har set, var da Peder og Morten var ude at prøve min Honda
og Kawasaki - på en varm sommerdag iført læderdress! De kunne ikke blot
vrides bagefter, de kunne også lugtes flere sogne væk!

> Jeg vidste således
> ikke, at der f.eks. var normer for størrelsen af ens underskrift her på
> tråden.

Næh, det vidste jeg heller ikke før en eller anden skrev det herinde...

> Til Pein: God tur på søndag og fjern kommaet i dit hcp, så har
> du mit (pudsigt nok).

HAH, så skulle du se ham på off-road turene, der ser han også handicappet ud

(Nå, han gør ihvertfald dagen efter et enduro...)

Rittig



Peder (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 28-01-02 09:00

On Sun, 27 Jan 2002 10:58:26 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:
........
>Det mest ekstreme jeg har set, var da Peder og Morten var ude at prøve min Honda
>og Kawasaki - på en varm sommerdag iført læderdress! De kunne ikke blot
>vrides bagefter, de kunne også lugtes flere sogne væk!
>
Det var da meget så længe man skal høre for det!
I det mindste slog Morten sig ikke da han faldt, og min kone behøvede
ikke være bekymret for vilde udskejelser når jeg havde haft geden på -
ingen ville tæt på....
Nå. Det var et godt tilbud. Benyt dig af det Sven!

--
Peder u/Mille

Claus Rittig (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-01-02 22:00

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse
news:431a5ugrog0335e5fjqbggl889dpp60r4i@4ax.com...

> Det var da meget så længe man skal høre for det!

Tjah, jeg hører stadig for den vesterhavsdukkert, og det var i '92...

Rittig



Jens U (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 29-01-02 00:48

Claus Rittig skrev ...
>"Peder" skrev ..
>
>> Det var da meget så længe man skal høre for det!
>
>Tjah, jeg hører stadig for den vesterhavsdukkert, og det var i '92...
>

Hvilken, må vi høre

*LOL*

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.



Armand (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-01-02 17:31


Jens U <reveredk@studmc.dkX> skrev i en
news:Xsl58.7816$Eu2.857148@news010.worldonline.dk...
> Claus Rittig skrev ...
> >Tjah, jeg hører stadig for den vesterhavsdukkert, og det var i '92...
> Hvilken, må vi høre

Noget med tidevand under en tur langs stranden.
Og en falckbil
Og endnu en falckbil
Og en hjelm der blev ombygget til flaskepost
Og en Honda XL-motor der skulle drænes
Og...og...og..................

--
Armand.



Claus Rittig (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-01-02 18:38

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse
news:Xsl58.7816$Eu2.857148@news010.worldonline.dk...

> >Tjah, jeg hører stadig for den vesterhavsdukkert, og det var i '92...

> Hvilken, må vi høre

Naaaaarj, ihvertfald ikke mens jeg er ædru!

Rittig




Jens U (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 29-01-02 23:45

Claus Rittig skrev...
>"Jens U" skrev ...
>
>> >Tjah, jeg hører stadig for den vesterhavsdukkert, og det var i '92...
>
>> Hvilken, må vi høre
>
>Naaaaarj, ihvertfald ikke mens jeg er ædru!
>
>Rittig
>

Behøves heller ikke, har jo hørt den adskillige gange.

Var bare i d-humør, men det blev åbenbart misforstået )

Desuden giver K.A. jo også en masse stikord til en søgning på google.

Minder mig om min historie med min første mc, hvor jeg kørte tør for benzin ude på larstynskidsmark efter bønderne var gået i seng
med hønsene.

Bøttejern og deres skide benzinhaner, sådan noget gør man kun en gang.

Desværre glemte jeg det, så efter jeg fik den fyldt gik det meget fint ind til bunden igen var nået
Denne gang mere heldig, bagsæde på en forbi kommende mc til nærmeste tank og en flok af de grønne, så var jeg kørende igen.

Nogle vil nok kalde det kvajebajer :-/

Nok en af grundene hvorfor der står Revere på siden af tanken nu.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.



Claus Rittig (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-01-02 01:40

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse
news:%OF58.8514$Eu2.923449@news010.worldonline.dk...

> Minder mig om min historie med min første mc, hvor jeg kørte tør for
benzin ude på larstynskidsmark efter bønderne var gået i seng
> med hønsene.

> Desværre glemte jeg det, så efter jeg fik den fyldt gik det meget fint ind
til bunden igen var nået
> Denne gang mere heldig, bagsæde på en forbi kommende mc til nærmeste tank
og en flok af de grønne, så var jeg kørende igen.

Hæ, nævn en kvajet situation og jeg har været der!
Jeg er også løbet tør for bensin engang... Midt på første omgang i Grand
National. Jeg havde glemt at tanke før løbet. Men jeg holdt lige ud for 15
km mærket, så jeg vidste i det mindste at der kun var 15 km til pitten.

Rittig



Jakob Barfod (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 30-01-02 11:24

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3c5740b7$1$89092$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er også løbet tør for bensin engang... Midt på første omgang i Grand
> National. Jeg havde glemt at tanke før løbet. Men jeg holdt lige ud for 15
> km mærket, så jeg vidste i det mindste at der kun var 15 km til pitten.

GRILL! Hvad gjorde du? Trak maskinen 15 km?

--
Jakob



Claus Rittig (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-01-02 18:42

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en meddelelse
news:a38hi4$ml4$1@sunsite.dk...

> > Jeg er også løbet tør for bensin engang... Midt på første omgang i Grand
> > National. Jeg havde glemt at tanke før løbet. Men jeg holdt lige ud for
15
> > km mærket, så jeg vidste i det mindste at der kun var 15 km til pitten.
>
> GRILL! Hvad gjorde du? Trak maskinen 15 km?

Nej, jeg gennemløb et antal ekstreme sindsstemninger og sluttede af med at
sætte mig ned og lade som om jeg var tilskuer. Da jeg havde siddet i en time
og gloet kom der en official som gav mig kompasretningen til pitten, og så
løb (!) jeg ind efter en 5l dunk af de rare dråber. Jeg ville også være
løbet hele vejen tilbage, men det er lidt svært at løbe med 5 l. bensin i
fuldt cross udstyr når man hele tiden falder i sine lunger.
De 5 liter var nok til at jeg kunne færdiggøre første omgang, og jeg nåede
lige en mere inden der blev vinket med mormors den ternede dug. Men jeg
sluttede ab-so-lut S_I_D_S_T.
(Nr. 191 af de 191 der gennemførte. Der var ca. 300 til start.)

Det har givet anledning til mange "morsomme" kommentarer i diverse
ryttergårde siden.

Rittig



Søren Lindholt (30-01-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 30-01-02 23:21


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse > lige en
mere inden der blev vinket med mormors den ternede dug. Men jeg
> sluttede ab-so-lut S_I_D_S_T.
> (Nr. 191 af de 191 der gennemførte. Der var ca. 300 til start.)
>
Orv mand, det er ringere placering end jeg nogen sinde har fået i GN.

S.



Pein (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 27-01-02 15:33

"Sven Møller Jensen" wrote ...

> Til Pein: God tur på søndag
Takker. Det gik fint. Rundt i par.
Hvis bare jeg kunne køre Enduro lige så godt.

> Jeg har ingen bil og mit udstyr står her i min stue. Derfor ikke
> de store muligheder for at spille 18 huller med 2-3 jern på
> bagagebæreren på cyklen.

Nu husker jeg ikke lige hvad der er af håndtag omkring bagsædet på en GS'er,
men jeg har kørt meget rundt med fuldt golfudstyr på mc. Både på en Honda
CX650E, en Yamaha XJ900 og en Honda TransAlp.

Sådan pakker man:
Der skal helst være en bagagebærer eller lignende, så man ikke ridser lakken
bagpå.
1. En Titleist Competition vogn (eller en af samme type) sammenklappet og
uden hjul lægges på bagsædet på langs med akslen fremad. Den anden ende af
vognen skal gerne kunne støtte på bagagebæreren.
2. To remme lægges henover vognen (eller delvist igennem) fra hver sin side
og ned under nogle håndtag eller lignende, så man er klar til at spænde
fast.
3. Bag'en lægges ovenpå vognen på tværs. Det kræver selvfølgelig et
bag-cover så køllerne ikke falder ud. Selv de største bags på markedet lader
sig transportere på den måde.
4. Remmene op over bag'en og sættes sammen, og så kan man spænde hele
skidtet fast.
5. Hjul, taske med sko og den slags, kan sagtens spændes ovenpå, men et par
sidetasker gør livet lettere.
6. Check om det er lovligt. Du må læsse 2,5 meter i bredden (som en bil),
men hvis læsset rager mere end 15 cm. ud til hver side skal det afmærkes.
Det bredeste på en mc er som regel styret, og det er sikkert ikke bredt nok
til at du undgår at bøvle med afmærkning, men igen kan et par sidetasker
redde situationen.
7. Kør alligevel. Sådan en bag er jo for pokker kun ca. 110 cm.

Jeg har kørt land og rige rundt til matcher på den måde. Det trækker noget
vindmodstand, så benzinforbruget stiger mærkbart, men hastighed er ikke
noget problem.

Mvh. Pein



Claus Rittig (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-01-02 21:30

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:k8U48.1648$m6.76933@news000.worldonline.dk...

> Sådan pakker man:
> 7. Kør alligevel. Sådan en bag er jo for pokker kun ca. 110 cm.

Jeg tør vædde på at du ikke havde regnet med at kunne finde den slags
rådgivning herinde, Sven... ?

Rittig



Armand (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-01-02 19:01


Pein <niels@pein.dk> skrev i en
news:k8U48.1648$m6.76933@news000.worldonline.dk...
> "Sven Møller Jensen" wrote ...
>
> > Jeg har ingen bil og mit udstyr står her i min stue. Derfor ikke
> > de store muligheder for at spille 18 huller med 2-3 jern på
> > bagagebæreren på cyklen.
> Nu husker jeg ikke lige hvad der er af håndtag omkring bagsædet på en
> GS'er, men jeg har kørt meget rundt med fuldt golfudstyr på mc.
> Sådan pakker man: ................

Hva' mæ' en dertil special-designet mc-trailer??

--
Armand.




Pein (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 29-01-02 00:09

"Armand" wrote ...
>
> Hva' mæ' en dertil special-designet mc-trailer??
>
Det er i hvert fald ikke nødvendigt til golfudstyr. Men måske noget andet.
Hvor hurtigt må man køre med sådan en svend?
Og gad vide hvad den vil koste i broafgift?

Hvis det er bil-regler, så gider jeg godt nok ikke.

Mvh. Pein



Michael K.S. (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 29-01-02 00:17

On Tue, 29 Jan 2002 00:09:25 +0100, "Pein" <niels@pein.dk> wrote:

>Og gad vide hvad den vil koste i broafgift?

Kan det holdes under 6 m. i totallængde for bil+trailer så er det alm.
bilpris på storebælt,over 6 m. så er det 1½ gange bilpris pt. 360,-
På Øresundsbroen er forskellen endnu mere markant henholdsvis 220 og
520,så det er temmelig afgørende om man kan få den presset ned under 6
m. ,men kan man det ?? Gad vide hvad sådan en fætter iøvrigt koster ??

-M

Asger Steffensen (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 29-01-02 17:16


"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:8vmb5u4s88bo5e4agqkscos13bigftk1d2@4ax.com...
> On Tue, 29 Jan 2002 00:09:25 +0100, "Pein" <niels@pein.dk> wrote:
>
> >Og gad vide hvad den vil koste i broafgift?
>
> Kan det holdes under 6 m. i totallængde for bil+trailer så er det alm.
> bilpris på storebælt,over 6 m. så er det 1½ gange bilpris pt. 360,-
> På Øresundsbroen er forskellen endnu mere markant henholdsvis 220 og
> 520,så det er temmelig afgørende om man kan få den presset ned under 6
> m. ,men kan man det ?? Gad vide hvad sådan en fætter iøvrigt koster ??
>
En af mine venner har en Erde trailer til sin Suzuki Frewind. Den koster
vist ca. 3500,-
Han lavede selv trækkrogen, og fik det hele synet. Traileren må max totalt
(incl. last) veje 50% af cyklens vægt, og da den tom vejer ca. 50 kg må han
laste ca. 30 kg
Max. hastighed er ligesom biler, 80 km/t.
Han købte den iøvrigt bl.a. til at transportere sit dykkerudstyr...

Asger
ZX-10



Anders Majland \(Rep~ (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 29-01-02 17:35

> Hva' mæ' en dertil special-designet mc-trailer??

Eller bare en http://www.uni-go.com Den ser endda godt ud selvom køllerne
nok skal ligge oven på den.

/A


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste