Printstyring
Fra : Erik Nielsen

Dato : 26-01-02 23:52

Hej.

På mit arbejde har jeg brug for et program til styring af print
således, at hver bruger har en konto med et vist antal udskrifter på. Er der
nogen, der kender til det?

Brugerne sidder ikke ved den samme computer hver dag og der er ingen
adgangskontrol/logon.

De løsninger, jeg kender, er PrintControl, der kræver DAVE på alle
Mac'er, JAS fra Minolta samt PAS fra Canon. Ingen af disse opfylder vores
behov, da de hovedsageligt er beregnet til Windows-platformen.

Der er ca. 230 iMac'er og 300 Windowsklienter på netværket. Det
optimale er naturligvis en løsning på tværs af platforme, men en løsning kun
til Mac er bestemt en mulighed.

På forhånd tak.

Erik Nielsen

begin 666 s.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-01-02 00:21

"Erik Nielsen" <erikbop@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> nogen, der kender til det?
>
> Brugerne sidder ikke ved den samme computer hver dag og der er ingen

Nu bliver jeg nysgerrig - hvordan kan man så identificere en bruger?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 28-01-02 22:39

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message

> Nu bliver jeg nysgerrig - hvordan kan man så identificere en bruger?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://unixsnedkeren.dk

Kører man med AppleShare IP Print Server, kan man kun se, fra hvilken
computer, der printes, men ikke hvilken bruger, der har sendt jobbet til
print. Som udgangspunkt har brugeren først brug for sit brugernavn og sin
adgangskode, når han/hun skal have adgang til en anden computer - klient
eller server.

Mvh. Erik Nielsen

Fra : Martin Bech

Dato : 27-01-02 00:34

In article <3c53324d$0$261$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Erik
Nielsen" <erikbop@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Der er ca. 230 iMac'er og 300 Windowsklienter på netværket. Det
> optimale er naturligvis en løsning på tværs af platforme, men en løsning
> kun
> til Mac er bestemt en mulighed.

Du kan se på PCounter (www.pcounter.com) som kan styre printjobs fra pc,
mac og unix. En NT/2000 skal være server for printerne, men de kan jo
også forstå fx appletalk. PCounter er ret udbredt i
undervisningssektoren til at styre elevernes adfærd. Der tjener
programmet sig selv ind på kort tid :=)

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home page: http://come.to/bech

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-01-02 00:51

In article <3c53324d$0$261$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Erik Nielsen" <erikbop@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Ingen af disse opfylder vores behov, da de hovedsageligt er beregnet
> til Windows-platformen.

PAS fungerer da fint på Mac (har jeg hørt), det er kun serveren der skal
køre på noget NT. Logon'en styres også via PAS.

Fra : Erik Nielsen

Dato : 02-02-02 18:00

Jeps. PAS fungerer fint med Mac. Det er en optimal løsning i form af
centraliseret styring og integreringen med NT-brugerdatabasen. Nu venter jeg
spændt på at få en pris på det.

Mvh.
Erik Nielsen.

http://www.edlich.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 28-01-02 22:47

> [...]

> Der er ca. 230 iMac'er og 300 Windowsklienter på netværket. Det
> optimale er naturligvis en løsning på tværs af platforme, men en løsning kun

vi er ved at checke MacLaser ud på jobbet, og det virker rimeligt
fornuftigt, man kan prøve en gratis demo ved at maile folket på sitet
(http://www.maclaser.com/ ) men det er vist kun til mac'erne

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk