SMS fra fastnet
Fra : Mr. Nobody

Dato : 26-01-02 23:05

Hej jeg har købt en Simens 4010 Micro, der står den kan håndterer sms fra
fastnettet nogen der ved hvordan, jeg kan nemlig ikke få den til det.Hilsen

mr.nobody@pc.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-01-02 10:47

"Mr. Nobody" <mr-nobody@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg har købt en Simens 4010 Micro, der står den kan håndterer sms
fra
> fastnettet nogen der ved hvordan, jeg kan nemlig ikke få den til
det.Hilsen

Så vidt jeg har forstået skal man indtaste nummeret på en SMSC. Dvs
samme nummer som er indtastet i din mobil under SMS-central eller lign.

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-01-02 15:43

Hej

"Mr. Nobody" <mr-nobody@cool.dk> wrote:

>Hej jeg har købt en Simens 4010 Micro, der står den kan håndterer sms fra
>fastnettet nogen der ved hvordan, jeg kan nemlig ikke få den til det.

Et eller andet sted i manualen står der at "Fastnet SMS" skal
understøttes af teleudbyderen for at fungere, og så vidt vides så gør
TDC ikke dét, og dermed formentlig heller ikke øvrige Danske udbydere.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-01-02 15:56

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Et eller andet sted i manualen står der at "Fastnet SMS" skal
> understøttes af teleudbyderen for at fungere, og så vidt vides så gør
> TDC ikke dét, og dermed formentlig heller ikke øvrige Danske udbydere.

Jeg kan bare ikke forestille mig hvilken protokol der skulle anvendes
hvis det ikke var den almindelige SMSC-protokol, som fx MobilText
programmet også anvender ifbm et analogt modem.

Fra : Poul E.

Dato : 27-01-02 20:20

On Sun, 27 Jan 2002 15:55:47 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>hvis det ikke var den almindelige SMSC-protokol, som fx MobilText
>programmet også anvender ifbm et analogt modem.

Jeg ringede til TDC vedrørende fastnet SMS lige efter jul. Svaret var
at de ikke understøttede det - på nuværende tidspunkt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-01-02 20:27

"Poul E." <pa40@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ringede til TDC vedrørende fastnet SMS lige efter jul. Svaret var
> at de ikke understøttede det - på nuværende tidspunkt.

Pt er det noget uklart og udokumenteret fra Siemens side hvordan det
egentlig fungerer.
Jeg bliver ikke overrasket hvis det viser sig at det kan lade sig gøre
umiddelbart ved at indtaste et SMSC-nummer

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-01-02 00:20

Hej

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Jeg bliver ikke overrasket hvis det viser sig at det kan lade sig gøre
>umiddelbart ved at indtaste et SMSC-nummer

Det skulle ikke undre mig om du har ret. - Nummeret som benyttes af
"SMS-TEXT" er: 43625250, så lad det komme an på et forsøg.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Mr. Nobody

Dato : 28-01-02 15:11

> Hej

> Det skulle ikke undre mig om du har ret. - Nummeret som benyttes af
> "SMS-TEXT" er: 43625250, så lad det komme an på et forsøg.

Hej først tak for de mange svar,nu har jeg prøvet at sætte det telefon
nummer på som blev foreslået det eneste der sker er at telefonen skriver
SMS overføres, og jeg har også prøvet at sende en SMS til min Micro fra min
mobil der skriver den det samme men der sker ikke mere,så det dutter nok
ikke.Hilsen Jesper ( Mr.Nobody)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-02 21:54

> jeg har også prøvet at sende en SMS til min Micro fra min
> mobil der skriver den det samme men der sker ikke mere,så det dutter
nok
> ikke.

Jeg tror ikke du kan sende fra din mobil til din Micro.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-02 22:33

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Jeg tror ikke du kan sende fra din mobil til din Micro.

Jeg mener nu nok at det skulle være understøttet (når teleselskabet
altså understøtter SMS på fastnet). Telia i Sverige (ikke i Danmark)
skulle være et af de få selskaber hvor det kan lade sig gøre.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-01-02 22:40

> Jeg mener nu nok at det skulle være understøttet (når teleselskabet
> altså understøtter SMS på fastnet). Telia i Sverige (ikke i Danmark)
> skulle være et af de få selskaber hvor det kan lade sig gøre.

Med hvilken protokol?
Det nærmeste jeg kender er UUS på ISDN

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-02 23:39

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Med hvilken protokol?

Pas.

>Det nærmeste jeg kender er UUS på ISDN

Jeg kender slet ikke de tekniske detaljer, har bare læst (på
dk.mobil.nu tror jeg det var), at Telia i Sverige var nogle af de
eneste der understøttede SMS-funktionen på fastnet. De danske udbydere
havde ingen planer om at implementere dette.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!