Hurtig vågeblus i AppleWorks
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-02 22:35

Jeg sidder lige og skriver i AppleWorks 5. Stavekontrol skulle have
tastaturgenvejen [æble-=], men lighedstegnet på et dansk tastatur kræver
jo, at man trykker på skiftetasten. Når jeg trykker [æble-skift-=] går
min iMac på vågeblus så hurtigt, som gjaldt det livet. Er det en bug
eller en feature?

--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 26-01-02 22:55

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> jo, at man trykker på skiftetasten. Når jeg trykker [æble-skift-=] går
> min iMac på vågeblus så hurtigt, som gjaldt det livet. Er det en bug

Jeg skal ikke kunne sige om vågeblusfunktionen er at betegne som feature
eller som bug, men brug lighedstegnet på det numeriske tastatur i stedet
for til at udløse stavekontrollen, det virker.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-01-02 23:22

In article <1f6n3j0.1ensxni1toaygN%mogensth@post11.tele.dk>,
mogensth@post11.tele.dk (Mogens Thyregod) wrote:

> men brug lighedstegnet på det numeriske tastatur i stedet
> for til at udløse stavekontrollen, det virker.

SVJH bruger den gode doktor det originale tastatur, og det savner en
numerisk del.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-01-02 00:46

Det var sandelig en god idé. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det? Jeg er
opdraget med en skrivemaskine, så jeg er tilbøjelig til ikke at bruge
det numeriske tastatur ret meget (Jeg bruger det selvfølgelig, når jeg
laver regnskab).

> SVJH bruger den gode doktor det originale tastatur, og det savner en
> numerisk del.

Vel har det så! Det er et glimrende tastatur! Det mangler sektionen af
taster i midten med piletaster og "del", "ins" eller hvad der nu plejer
at stå. Men et helt normalt numerisk tastatur, det har det altså. Så kom
ikke her!
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-01-02 00:56

In article <1f6n80f.1xm8j3wk6v94wN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> Vel har det så! Det er et glimrende tastatur!

Jeg har da heller ikke påstået det modsatte.

> Det mangler sektionen af
> taster i midten med piletaster og "del", "ins" eller hvad der nu plejer
> at stå. Men et helt normalt numerisk tastatur, det har det altså.

Nå det var der det var forkrøblet.

> Så kom ikke her!

Der er sgu også for langt til Esbjerg.

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-01-02 23:00

In article <1f6n2lm.w2upbw7anf1oN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> Er det en bug eller en feature?

En feature (det er rent faktisk meningen).

Hvorfor den er der, når der også er Alt-Æble-Start ved jeg dog ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-01-02 23:27

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> En feature (det er rent faktisk meningen).
>
> Hvorfor den er der, når der også er Alt-Æble-Start ved jeg dog ikke.

Vågeblus er da definitivt interessant, men det spiser lidt for meget
strøm på PowerBooken. Er der nogen prognose på hvornår MacOS kan
rulle sig selv ud på disken og slukke helt, og så rulle ind i gen når
låget løftes? Det kan godt tage mig 5 minutter at have det hele
startet (inklusiv applikationer) fra bunden nu, og det er lidt længe.

Men ellers, jeg købte en mus (trådløs Logitech med kugle) forleden.
Det virkede bare, med at sætte stik og batterier i! Jeg var passende
imponeret - jeg har aldrig set det gå så let på en Unixmaskine før
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-01-02 01:24

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det kan godt tage mig 5 minutter at have det hele
> startet (inklusiv applikationer) fra bunden nu, og det er lidt længe.

det lyder langsomt, især da det er Mac OS X - hvilke services har du
kørende? Hvilke programmer er det der er så længe om at vågne?

<icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-01-02 13:54

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> det lyder langsomt, især da det er Mac OS X - hvilke services har du
> kørende? Hvilke programmer er det der er så længe om at vågne?

Det er Forte og Word. Forte er et udviklingsmiljoe skrevet i Java, og
det er altsaa halvtungt. Plus jeg skal "lige" logge ind foerst.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-02 13:01

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det er Forte og Word. Forte er et udviklingsmiljoe skrevet i Java, og
> det er altsaa halvtungt. Plus jeg skal "lige" logge ind foerst.

ups, jeg læste forkert og troede, at det det var fra sleep det tog 5
minutter.

<icq:131382336>