Kvalitets musik
Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 26-01-02 17:24

Der har efterhånden været mange indlæg om manglende kvalitet i dansk musik.
Der er også langt imellem. Mest fordi pladeselskaberne ikke mener kvalitet
sælger.
Det skal helst være 10 pissenumre (der lyder ens = mainstream) og et enkelt
hit, der gerne må lyde som noget man har hørt før.
Jeg taler her om de største selskaber.

Jeg faldt fornylig over en norsk kunstner, Iren Reppen, som jeg klart kan
anbefale. I det hele taget fandt jeg frem til at hendes pladeselskab, det
norske KKV (Kirkeligt Kultur Verksted) udgiver musik i stort set alle
genrer.

Men kvalitetet er i top og det uanset hvilken genre man er til.

Ikke alene er den musikalske og tekstmæssige kvalitet i top, også
indspilningskvaliteten er i top. Faktisk producerer KKV nogle af verdens
bedste hi-fi indspilninger.

Selskabet har bla.a. Åge Aleksandersen, Carola, Iren Reppen, Kari Bremness
og Tom Russell i hus.

Undskyld indlægget blev vist længere end jeg havde regnet med.

Mvh Poul

Fra : Kim Petersen

Dato : 26-01-02 17:55

> [...]
> bedste hi-fi indspilninger.
>
> Selskabet har bla.a. Åge Aleksandersen, Carola, Iren Reppen, Kari Bremness

Specielt Kari Bremnes nyder en ganske pæn anseelse i hifi-sammenhæng, hvor
hendes musik ofte anvendes ifm. tests og generel evaluering af udstyr.
Personligt synes jeg hendes musik nogle gange er lidt kedelig, men bestemt
et lyt værd.

KKV-cd'ere kan købes hos bl.a. Hifi Klubben og CD-On.