FireWire CD-RW: Opgradering af firmware
Fra : MacMan

Dato : 26-01-02 15:38

Hejsa,

I seneste nummer af mediamac skriver de at One-Tech's 24X CD-RW FireWire
drev er kompatibelt med DiscBurner og iTunes.
Det er de bare ikke hos mig.
Hverken i OS 9 eller OS X er det muligt at brænde - kun med Toast. Drevet
bliver fint genkendt og brænder, men når den skal afslutte siger den
"Closing Session" og så går den i stå - proces linjen står bare og kører og
kører og kører...
Jeg kan se på liteonit.com.tw er der findes adskillige firmware
opgraderinger der er nyere end mit drev - de kan dog kun installeres gennem
Windows.
(http://www.liteonit.com.tw/english-load-firmware.htm)

Nu er mit spørgsmål så: Hvis jeg finder en PC med FireWire, er der så
realistisk mulighed for at opgradere firmwaren, eller virker sådanne
firmware opgraderingsprogrammer kun med interne IDE-drev?

Mit drevs mekanisme er: LTR-24102B.

- Morten

Fra : MacMan

Dato : 26-01-02 15:40

Alternativt: Er der nogen der ved hvordan man åbner kabinettet så jeg kan
pille IDE drevet ud?
Jeg kan ikke se nogen oplagte skruer