Bremsekaliber problemer?!
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-01-02 15:22

Jeg har et problem med min forbremser. Jeg tog slangen til væske af da jeg
skulle skifte klodser, fordi splitten der sidder hele vejen igennem kaliber
og klodser var så rusten at der nærmest krævede vold at få den ud. Nå, men
jeg fik skiftet det hele og sat det på. Da jeg skulle til at udlufte bremse
og det hele opnåede ok tryk i systemet, men da jeg så trykkede på bremsen
igen sev der bremsevæske ud fra hvor slangen er sat på kaliberen. Nå tænkte
jeg . Så tog jeg slangen af igen og kiggede efter sandkorn osv, men det var
rent. Skiverne var også sat på som de skulle. På med det og jeg fik samme
resultat som før. Jeg ville så stramme en anelse mere, med det resultat at
den "takker" over, så nu kan den slet ikke strammes. Er kaliberen færdig
eller hvordan? Kan det fikses på nogen måde?
Til dem der er i tvivl om hvad jeg snakker om ligger jeg et billede i
binaer.motor om lidt !

Venlig Hilsen Thomas

Fra : Allan Wisborg

Dato : 27-01-02 01:02

Hvis du har drejet over er den færdig
Muligvis findes der et trick til at fixe det, men jeg vill tænke mig om mere
end en gang før jeg lavede tricks med min forbremse.
Brugte du ny pakskiver ?? Hvis den ikke kan blive tæt ved normal
tilspænding, så skal der ny pakskiver til.
Hvis de gamle er af kobber kan man evt. gløde dem op og kaste dem i en gang
koldt vand. Så virker de igen. (Lidt sent, men så ved du det til næste gang)

Allan
TRX 850 - som længes efter solen på sin nøgne tank.....

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-02 16:13

> Allan
> TRX 850 -

>som længes efter solen på sin nøgne tank.....

Bob, bob...den var go...du må hæve 25 øre ved kassen...
Hans
GSX 1100

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-02 18:13

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er kaliberen færdig
> eller hvordan? Kan det fikses på nogen måde?

På dit billede ser det ikke ud som om, at der er så meget gods tilbage, at
man ku få en cylinderservice til at renovere gevindet, men det koster da
ikke noget at spørge...
Hans

Fra : Finn Bentzen

Dato : 27-01-02 09:47

Nej du kan støbe gevindet op igen,og skære nyt gevind.MVH:Mormors-mc

Fra : OK

Dato : 27-01-02 11:33

"Finn Bentzen" <ft.mc-import@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Nej du kan støbe gevindet op igen,og skære nyt gevind.MVH:Mormors-mc

Hvordan støber du gevindet op igen, og med hvad?