Grimme pixeleringer på Cast Away
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-01-02 14:45

Jeg har netop set subject, og det slog mig hvor mange steder, der er
meget grimme pixeleringer af fx. baggrunde. I scenerne om natten, hvor
Hanks er på havet er det særlig graverende. Det liger en alt for hård
komprimering af filmen.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-01-02 17:04

Hej!

Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> meget grimme pixeleringer af fx. baggrunde. I scenerne om natten, hvor
> Hanks er på havet er det særlig graverende. Det liger en alt for hård

Jeg har lagt mærke til præcis det samme på reg2 udgaven på min Pioneer DV-515.
Det er jo også en ScanBox udgivelse

Især i nattescenerne ligner det DivX på en prik :,-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten DH

Dato : 26-01-02 18:34

> Jeg har lagt mærke til præcis det samme på reg2 udgaven på min Pioneer
DV-515.
> Det er jo også en ScanBox udgivelse
>
> Især i nattescenerne ligner det DivX på en prik :,-(

Jeg kan da så lige gnide lidt salt i såret og meddele at reg. 1 udgaven ser
perfekt ud hos mig - og DTS lyden sparker r...

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-01-02 21:07

Hejsa

Da jeg så filmen i biografen lagde jeg faktisk mærke til det samme.
Jeg syntes nattehimlen lignede noget der var filmet med et DV cam.

Hilsen

Peter

Fra : Per Kristensen

Dato : 26-01-02 22:00

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Da jeg så filmen i biografen lagde jeg faktisk mærke til det samme.
> Jeg syntes nattehimlen lignede noget der var filmet med et DV cam.

Jeg bemærkede intet på R1 udgaven

Fra : Morten DH

Dato : 27-01-02 10:21

> Da jeg så filmen i biografen lagde jeg faktisk mærke til det samme.
> Jeg syntes nattehimlen lignede noget der var filmet med et DV cam.

Det skyldes muligvis at alle nattescenerne er filmet i dagslys gennem
videofiltre... se
http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_3/castaway.html

"Wow! This anamorphic widescreen transfer (presented in the correct
theatrical aspect ratio 1.85:1, despite the packaging claims of 2.35:1) is a
sight to behold. Clarity and detail are stunning, with excellent depth,
especially when we arrive on the island. Colors are rock solid and
fleshtones appear very natural, and I noted no instances of blooming or
smearing in the image. The nighttime scenes on the island were shot "day for
night" (i.e., filmed during the daytime and processed with heavy filters)
and so are intentionally low key, necessitating a completely darkened room
to pull the absolute most out of this transfer. Any ambient light is most
likely going to wash away much of the film's shadow detail, so make sure you
watch this disc under the proper conditions. Only the appearance of some
unnecessary edge enhancement prevents this from being reference quality in
every way. A terrific job from Fox."

Fra : KM

Dato : 27-01-02 21:30

Det er ikke en Scanbox udgivelse, Det er en Dreamworks film der er udgivet
igennem Universal Pictures.