Vær du den som kaster den første sten
Fra : Ole Madsen

Dato : 26-01-02 11:33

Der er noget som vi her i NG har glemt, siger Jesus ikke at den som er uden
synd, kan kaste den første sten, alligevel sker det tit at sten kastes i
begge retninger.

Det var bare en tanke, brug den til hvad du vil

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.creationdays.dk - Creation Days - Masseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard
http://move.to/getright - prædikanter, vækkelse
http://www.geocities.com/bread_nee - Watchman Nee's Brød i ørkenen

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-01-02 16:04

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Der er noget som vi her i NG har glemt, siger Jesus ikke at den som er
uden
> synd, kan kaste den første sten, alligevel sker det tit at sten kastes i
> begge retninger.

Om igen, Jesus siger; at den der er syndfri kan kaste den første sten!

> Det var bare en tanke, brug den til hvad du vil

En god tanke.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-01-02 16:57

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Om igen, Jesus siger; at den der er syndfri kan kaste den
> første sten!

Jamen det var jo også det Ole skrev!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-01-02 17:26

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det var jo også det Ole skrev!

Jeg forstår det således;

Citat; --- siger Jesus ikke at den som er uden synd, kan kaste den første
sten, alligevel sker det tit at sten kastes i
begge retninger.

Ole bruger ordet "alligevel", derfor gik jeg ud fra, at vi ikke må kaste med
sten, men gør det alligevel.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-01-02 18:06

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-01-02 20:49

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Jamen, det var jo også det Ole skrev!

Men jeg skrev, at det må man godt!

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-01-02 23:11

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Men jeg skrev, at det må man godt!

Jamen så fortsæt du da med at kaste med sten, - selv om du vel næppe
er syndfri!

Fra : TommyGun

Dato : 26-01-02 23:31

Nåda, der er allerede nogle der har gang i kampestenene ;)

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Erik Larsen

Dato : 27-01-02 00:44

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Jamen så fortsæt du da med at kaste med sten, - selv om du vel næppe
> er syndfri!

Jeg skrev ikke at jeg måtte. Kun Jesus giver ingen forbud mod stenkastning.
Dog er der betingelser, det er en anden sag:

Erik L

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-01-02 17:57

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> mælte sligt:

>Jamen så fortsæt du da med at kaste med sten, - selv om du vel næppe
>er syndfri!

Tilgiv mig, at jeg bryder ind, men det synes mig, at I vedvarende taler
forbi hinanden. Eriks pointe er ikke, at han som syndfri har lov til at
kaste den første sten. Eriks pointe er, at det alene er den *første*
sten, det er forbudt at kaste, og at der derfor ikke er noget forbud mod
at kaste sten, når først én sten *er* kastet.

Så kan man mene, hvad man vil om den slags eksegese - i øvrigt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ha ha ha ha -- oh, 'concubine', 'erogenous zo-o-one',
'loose woman', 'erogenous zone'..."

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-01-02 19:31

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> sten, det er forbudt at kaste, og at der derfor ikke er noget forbud mod
> at kaste sten, når først én sten *er* kastet.

HA HA

Den var god, den har jeg hørt før om en evangelist, at han fik en på bæret,
og efter at have set ham an igen gav ham sådan en at han trillede

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-01-02 19:46

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
bæret,
> og efter at have set ham an igen gav ham sådan en at han trillede

Nu da jeg bedre kan huske den nu, så var det det med at vise den anden kind
til

Ole

Fra : Erik Larsen

Dato : 27-01-02 19:59

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sten, det er forbudt at kaste, og at der derfor ikke er noget forbud mod
> at kaste sten, når først én sten *er* kastet.

Tak for dit forslag Rasmus den er god, men jeg mener nu ikke at retunere
stenen skulle være anderledes end det er at kaste den første sten.

F.eks. splinten og bjælken; der må da værer en der kan hjælpe med at få
splinten ud af sin broderens øje, elles ser det slemt ud for den danske
kirke.

Ligeledes må der være en der kan kaste en sten, for at holde urenheder i
forkyndelsen på afstand, elles ser det slemt ud for den danske kirke.

> Så kan man mene, hvad man vil om den slags eksegese - i øvrigt.

Ja, -i øvrigt.

Erik L