Skærme
Fijala 3554
ViewSonic TCO 95 vs. 99
Fra : Ryan Rud Jensen

Dato : 26-01-02 09:15

Hejsa !

Når jeg sidder og kigger på ViewSonic's produktprogram, undrer det mig
at deres sorte fladskærme er TCO 95, og deres "almindelige"
computerfarvede er TCO 99.

Er der nogen der har en forklaring på det?
--
Med Venlig Hilsen
Ryan Rud Jensen

Fra : Ryan Rud Jensen

Dato : 28-01-02 16:51

Hejsa!

On Sat, 26 Jan 2002 09:15:14 +0100, Ryan Rud Jensen <ryan@jyde.dk>
wrote:
>Når jeg sidder og kigger på ViewSonic's produktprogram, undrer det mig
>at deres sorte fladskærme er TCO 95, og deres "almindelige"
>computerfarvede er TCO 99.
>
>Er der nogen der har en forklaring på det?

Jeg har selv undersøgt det nærmere. ViewSonic skriver:

Det er korrekt at de sorte ikke er TCO 99 godkendte, hvilket skyldes
at kontormiljøer normalt er hvide og hvis så rammen om skærmen er sort
viser undersøgelser at det kan irriterer øjet. om dette kun er en
akademisk diskussion eller ej skal være usagt, men faktum er at alle
sorte skærme ikke kan blive TCO 99 godkendte.
<citat: Lars Jarl, ViewSonic>
--
Med Venlig Hilsen
Ryan Rud Jensen