Skærme
Fijala 3554
dpi og Mzh
Fra : CMik

Dato : 26-01-02 07:58

Søger en forklaring på hvad Dp står for og om det skal være højt eller
lav ?

Hvad med Mhz ?

Hvad er de ideelle værdi for at skærmen står skarp og ikke flimre -
jeg tænker på LCD skærme

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 26-01-02 14:30

"CMik" <cecilie.mikkelsen@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> lav ?
>
> Hvad med Mhz ?
>
> Hvad er de ideelle værdi for at skærmen står skarp og ikke flimre -

En LCD skærm "flimrer" ikke... den er forholdsvis uafhængig af
opdateringsfrekvens (forholdsvis!), så den ser godt ud ved 60Hz f.eks. hvor
en CRT skærm ser rædselsfuld ud ved alt under 85Hz. Mht. DPI så skal den
bare være så lav som muligt..

Mvh
Jacob

Fra : Madsen

Dato : 26-01-02 14:44

CMik skrev:

> Søger en forklaring på hvad Dp står for og om det skal være
> højt eller lav ?

Dp står ikke for dpi som du skriver i subject, men derimod for Dot
pitch.

<http://www.cnet.com/Resources/Info/Glossary/Terms/dotpitch.html>

> Hvad med Mhz ?
> Hvad er de ideelle værdi for at skærmen står skarp og ikke
> flimre - jeg tænker på LCD skærme

Du mener vel Hz, eller er det virkelig Mhz når vi snakker LCD-
skærme? Jeg ved det ikke, men normalt siger man at et skærmbillede
helst skal være mindst 75 Hz. for ikke at irritere øjet mere end
højest nødvendigt. Om den regel gælder for LCD-skærme også, aner
jeg ikke da jeg ingen erfaring har ned LCD-skærme, men med billed-
rørsskærme er den god nok svjv.

Madsen.

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 28-01-02 00:58

> [...]
> højest nødvendigt. Om den regel gælder for LCD-skærme også, aner
> jeg ikke da jeg ingen erfaring har ned LCD-skærme, men med billed-

Undskyld - men jeg forstår af og til ikke hvorfor folk svarer selvom de ikke
ved noget om det?!

Mvh
Jacob

Fra : Madsen

Dato : 27-01-02 15:52

Jacob Kaagaard skrev:

> Undskyld - men jeg forstår af og til ikke hvorfor folk svarer
> selvom de ikke ved noget om det?!

Jamen så må du da virkelig undskylde at jeg forsøgte.
Jeg prøvede bare at fortællle hvordan det hænger sammen på en crt-
monitor og skrev ærligt at jeg ikke vidste om det samme gjaldt for
en TFT-skærm i håb om at der var en eller flere som virkelig vidste
noget om det og ville fortælle hvordan det hang sammen.
Det har du jo så gjort kan jeg se.

Madsen.