Kant omkring bogstaver
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 26-01-02 02:44

Er det muligt at lave eksempelvis en sort kant om hvide bogstaver? I så
fald: hvordan?

På forhånd tak!

Kenneth

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-01-02 11:21

"Kenneth Brun Nielsen" <s001372@student.dtu.dk> skrev

> Er det muligt at lave eksempelvis en sort kant om hvide
> bogstaver?

Jeg er ikke helt klar over hvad det er du vil.

> I så fald: hvordan?

men hvis bogstaverne er hvide, kan man jo ikke se dem på
hvid baggrund - og hvis baggrunden er sort, kan man ikke se
kanten.

Hvilken baggrund bruger du?

Hvis det er en kant omkring de enkelte bogstaver du mener,
skal du nok spørge i news:dk.edb.grafik

--
Allan

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 26-01-02 15:07

> Hvis det er en kant omkring de enkelte bogstaver du mener,
> skal du nok spørge i news:dk.edb.grafik

Ja, det var det jeg gerne ville! Kan det virkelig ikke lade sig gøre med
css? Man kan lave skygge med css, ikk? Hvordan er det så man gør det?

Hvis det har noget med dk.edb.grafik at gøre, så er det ligemeget - det er
jo ingen problem at lave bogstaverne med rammer omkring i fx. et vilkårligt
grafikprog. Men det ville være betydeligt mere elegant (og brugbart) at gøre
det med stylesheet.

Men tak for svaret..

Kenneth

Fra : John

Dato : 26-01-02 19:44

"Kenneth Brun Nielsen" skrev ...
> Er det muligt at lave eksempelvis en sort kant om hvide bogstaver? I så
> fald: hvordan?

Tror/ved ikke umiddelbart om det kan lade sig gøre. Dette er det tætteste
jeg kan komme på en løsning

Hej

<head>
<title>skygge</title>
body{
font-family : Arial, Helvetica;
background-color : #ffffff;
font-weight : bold;
text-align : center;
}
..pop{
height: 70px;
width: 420px;
font-size: 48px;
color : #FF0000;
filter : dropShadow(color : #000000, offX : 2, offY : 2, positive : 1)

}
</head>
TROR IKKE DET KAN LAVES I CSS

--