Interarchy licenstvang
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-01-02 23:37

Jeg har engang downloaded Interarchy 5.0.1. Det er nok sket automatisk,
da Interarchy selv leder efter nye versionen. Da jeg ikke bruger ftp så
meget mere, har jeg ikke fornyet min licens. Interarchy 4.1 fungerer
fint til mit behov.
Desværre kommer jeg nogle gange til at starte Interarchy 5.0.1,
når jeg f.eks. klikker på et ftp-link. Der kommer så en dialogboks, hvor
man kan vælge mellem at købe en ny licens eller bruge en eksisterende.
Min licens er for gammel til ver. 5.0.1.
Denne boks kan man ikke klikke væk, og man kan ikke lukke
programmet - ikke engang med æble-Q. Man er altså nødt til at
tvangslukke programmet. Man kan godt nok skifte til andre programmer,
men når man vil slukke computeren, må man tvinge programmet til at
lukke.
Er det ikke ret frækt på den måde at forsøge at tvinge folk til
at købe en licens? Jeg må nok hellere slette Interarchy 5.0.1 fra min
harddisk, så jeg ikke får det problem fremover.

--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-01-02 00:47

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Interarchy 4.1 fungerer
> fint til mit behov.

[ ... ]

> Er det ikke ret frækt på den måde at forsøge at tvinge folk til
> at købe en licens? Jeg må nok hellere slette Interarchy 5.0.1 fra min
> harddisk, så jeg ikke får det problem fremover.

Jeg er desværre nødt til at stille dette spørgsmål (og jeg undskylder
tusind gange i forvejen ))) Men :

Hvorfor ind i de mørkeste grotter af helvede har du to versioner
installeret, når du kun har brug for den ene. Og hvorfor ind i mørkets
fyrstes dybeste beg-sorte katakomber af fintsnittet ondskab sletter du
ikke den der giver dig problemer? ))))))

Øhh ... fra en der kæmper med at erstatte en ti år gammel uuUndo med
noget "smartere", og må indse at uuUndo faktisk virker bedst, såøhhh
glem min dommedags-kommentar

Mojn, Thomas

--
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train
stops. On my desk I have a work station...

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-01-02 06:08

On 26.1.2002 0:47, in article
1f6ldlx.x776ti1dsu83kN%engineering@boelskifte.dk, "Thomas Boelskifte"
<engineering@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> fyrstes dybeste beg-sorte katakomber af fintsnittet ondskab sletter du
> ikke den der giver dig problemer? ))))))
Har du lige set Ringenes Herre eller hvad?
- David
<znip>
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 27-01-02 00:42

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Har du lige set Ringenes Herre eller hvad?

Nej, DET kommer jeg heller ikke til. Næhh det er vist bare det sprogbrug
min hjerne bruger, når jeg ikke er der.

Mojn, Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-02 10:57

> [...]

> fyrstes dybeste beg-sorte katakomber af fintsnittet ondskab sletter du
> ikke den der giver dig problemer? ))))))

Nu har jeg slettet den. Interarchy leder selv efter nye versioner. Ofte
er de gratis, når man har licens. Interarchy 4 har på et tidspunkt
spurgt, om jeg ville hente ver. 5. Det har jeg så gjort, men da jeg
ville prøve den opdagede jeg, at mit licensnummer ikke længere gælder.
Så blev jeg låst i dialogboksen, og så kan Interarchy 5 kun lukkes med
Alt-Æble-Esc, så vidt jeg kan se. Siden har jeg så glemt at fjerne den,
da jeg kun har tvangslukket Interarchy 5 ved nedlukning. Problemet
dukker kun meget sjældent op, da de fleste ting kan hentes via HTTP i
dag.
Mit spørgsmål var mere en undren over, at Interarchy tillader
sig at låse programmet på den måde. Der er kun to udveje: At indtaste et
gyldigt licensnummer eller at købe et. Det er da frækt! Der burde være
en mulighed for at fortryde og så lukke programmet på en pænd måde.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 27-01-02 00:42

> [...]

> gyldigt licensnummer eller at købe et. Det er da frækt! Der burde være
> en mulighed for at fortryde og så lukke programmet på en pænd måde.

Ahhh ... at misforstå, det kan jeg :)

Så er vi da for så vidt 100% enige, sorry man!

Mojn, Thomas