Jagt/våbenforretninger
Fra : Frede.K

Dato : 25-01-02 20:47

Er der nogen her der er bekendt med hvor der findes Jagt/våbenforretninger i
Flensborg/omegn da jeg skal til Tyskland i uge 8 ?? evt links via nettet?
Mvh. Frede

Fra : PJU

Dato : 25-01-02 21:42

Her finder du det hele - kan virkelig anbefales!

http://www.google.com/

PUlv

Frede.K <fams@@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2scok$5ns$1@sunsite.dk...

Fra : Frede.K

Dato : 25-01-02 22:05

Jeg ønskede nogle konkrete og seriøse svar håber nogen kan hjælpe ?

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-01-02 13:36

On Fri, 25 Jan 2002 22:04:55 +0100, "Frede.K" <fams@@mail.dk>
wrote:

>Jeg ønskede nogle konkrete og seriøse svar håber nogen kan hjælpe ?

google er skam meget konkret

jagd+flensburg gav over 900 hits

http://www.google.com/search?hl=de&q=jagd%2Bflensburg&spell=1

--
Jeg er født med en bajer i hånden
sådan har jeg tænkt mig at jeg også ville dø ­

Fra : Casper

Dato : 26-01-02 19:03

Sinker!
Hvad er da det for nogle tumpede og arrogante svar! Det er vel ganske
legitimt at spørge om nogle kender eller har gode erfaringer med en
forretning i Flensburg-området. Skal man igennem 900 links på Google
kan det sku' da tage dagevis, før man finder noget relevant. Et reelt
svar på mandens spørgsmål kunne være: "Jeg har før handlet i den og
den butik, deres service er god og adressen er som følger". Så meget
kræver det vel ikke at give et nogenlunde ordentligt svar? Spader!
Mvh
Casper

Fra : Andy P.

Dato : 26-01-02 19:50

Casper,
Det er dig der ikke er for klog.
Han spørger ikke om nogen kender eller har gode erfaringer med en forretning
i Flensborg-området.
Han spørger: >Er der nogen her der er bekendt med hvor der findes
Jagt/våbenforretninger i
Flensborg/omegn da jeg skal til Tyskland i uge 8 ?? evt links via nettet?<
Hvis du lige finder din staveplade frem vil du se at han rent faktisk blandt
andet spørger om links.
Jeg mener heller ikke, at nogen har svaret arrogant, tvært i mod er det
frækt at spørge som han gør. Det er tydeligt, at han vælger den nemme
løsning da han ikke selv GIDER, at foretage en simpel søgning og der med
skal ULEJLIGE sig med at læse de hits der måtte komme. Jeg har ikke noget i
mod, at man forespørger om forskellige ting her i gruppen, men det skal ikke
være pga. dovenskab.
Endvidere er jeg sikker på, at hvis der var nogen der havde erfaringer med
butikker i benævnte område, ville de have uden tvivl have svaret nu. Da der
åbenbart ikke er det, er det næst bedste vel, at anbefale en passende
søgemaskine.
I mine øjne er der kun èn spade her og det er DIG Casper.
Hilsen
Andy.

Fra : Casper

Dato : 27-01-02 22:11

Hej igen
Nej, jeg behøver ingen staveplade. Uden at gå ind i længere semantiske
analyser af det oprindelige indlæg, så ligger det jo ofte
underforstået i en forespørgsel om en forretning eller links dertil,
om nogle har gode erfaringer med en bestemt butik. Se fx i
nyhedsgruppen dk.kultur.mad og drikke, hvor folk konstant søger
diverse opskrifter. Ofte kan man finde en opskrift via google, men når
folk spørger efter en opskrift er det jo næsten altid for at høre om
andre har en særlig god opskrift, som de har erfaringer med og kan
anbefale - uanset om de formulerer det explicit eller ej. Så hvis man
styrede sin selvretfærdige harme og tog det lidt roligt kunne man
måske læse mandens indlæg i den ånd, det (sandsynligvis) er ment. Det
kan da godt være, jeg selv kunne have taget det mere roligt, men jeg
blev da noget forarget over, at I farer sådan op over en mands
fredelige og relevante forespørgsel, bl.a. kaldes han "doven". Det er
da ikke specielt dovent pænt at bede nogen bruge ca. et minut på at
svare ham, fremfor selv at skulle sidde en halv dag og sortere i
Googles links.
Mvh
Casper

Fra : P:ULV

Dato : 28-01-02 18:31

Hej herr Casper!

Blot for at sige jeg har læst dit indlæg - og ingen kommentarer har til det.
Indlægget taler helt for sig selv - og jeg håber du snarest kommer over det.
God bedring´!

Knæk og bræk
P Ulv - og ikke abe

Citat fra Piet Hein: > Der må være noget galt med den mands argumenter -
siden han taler så højt og længe < Citat slut.

Casper <casperdahl2000@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c8fc1d6e.0201271311.491545eb@posting.google.com...

Fra : Frede.k

Dato : 28-01-02 19:11

Kære P.ULV
Hvis du ikke har lyst til at hjælpe andre så lad hellere være med at
kommentere div. indlæg.
Du har øjensyndeligt ikke fattet en skid af hvad jeg havde brug for af
hjælp , det kunne Casper .
Så P.ULV hvis ikke du har noget seriøst at skrive så undlad venligst at
komme med flere kommentarer til dette indlæg.
P.S Håber du kan forstå denne hendtydning.
Med de allervenligste hilsner
Frede K.

Fra : P:ULV

Dato : 28-01-02 22:56

Frede.k <fams@@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3447d$dup$1@sunsite.dk...
> [...]
> Frede K.
>
>(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

PLONK!

P.Ulv

Fra : fjelking@mail.dk

Dato : 29-01-02 21:19

fjelking@mail.dk= P.ULV

Fra : P.ULV

Dato : 27-01-02 22:29

Kære Andy!
Jeg er bange for at han ikke forstår dig - ej heller vil tage imod en god
Link der hedder Google - Og slet ikke gider sætte sig ind i at anvende
Google, som er hurtig og nem at anvende - ja så nem at selv aber lærer og
anvender Google. Men lad ham bare prøve at overbevise sig selv om hvor
forurettet han er - selvom det var venligt ment at henvise til Google, som
han måske ikke kendte -da han siger det tager timer at søge - Der er noget
hans evner ikke har fundet ud af endnu .
Til slut vil jeg råde Casper til at tage "spaden" i den anden hånd og læse
indlægget før han svarer.
P Ulv

Andy P. <Timelapse08@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c52f97a$0$14421$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Casper

Dato : 28-01-02 04:14

Hej hr. Ulv
Tillykke med at have opdaget Google - sikken enestående viden og
intelligens du må være i besiddelse af, siden det er lykkedes dig at
finde dette superhemmelige søgeinstrument. Men jo, jeg kender
selvfølgelig også Google, og som enhver abe og ulv ved, så er denne
søgemaskine eksempelvis ikke meget værd, hvis den butik man søger ikke
er på nettet - elementært, ikke. Selvfølgelig tager det ikke lang tid
at søge, men at gennemgå søgeresultaterne og skelne skæg fra snot kan
tage en del tid, og ofte er søgeresultaterne alligevel mangelfulde -
man kan også let overse noget. Desuden er Google ofte ikke meget bedre
end en telefonbog, når man vil vide, hvilke butikker der er særligt
velassorterede eller yder en ekstra god service eller er billige, osv.
Til disse formål egner en nyhedsgruppe sig derimod fortrinligt - som
regel er der nogle venlige mennesker der vil hjælpe, men desværre
findes der også gesjæftige kloge åger, som ikke kan afsætte et minuts
tid til et venligt svar på en relevant forespørgsel. Så hvad med selv
at lære at læse indenad, før du kaster dig ud i studentikos
ironiseren. Mon der virkelig er nogen, der har opfattet henvisningen
til Google som en venlighed - I think not...
Mvh
Casper

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-01-02 20:22

On 26 Jan 2002 10:03:02 -0800, casperdahl2000@yahoo.dk (Casper)
wrote:

>Sinker!
>Hvad er da det for nogle tumpede og arrogante svar!

manden spurgte bl.a. efter links

>Det er vel ganske
>legitimt at spørge om nogle kender eller har gode erfaringer med en
>forretning i Flensburg-området.

selvfølgelig, og havde jeg personlige erfaringer med en eller
flere forretninger i Flensburg ville jeg da komme med dem for at
hjælpe manden

>Skal man igennem 900 links på Google
>kan det sku' da tage dagevis, før man finder noget relevant.

ja, men så kan man evt. indsnævre søgningen, nettet er et godt
medie, - - - hvis man forstår at bruge det

>casperdahl2000@yahoo.dk (Casper) wrote:
>Sinker!
>tumpede og arrogante svar!
>Spader!

mener du virkelig at ovenstående bør være tonen i denne gruppe?

mvh Frans Jensen

Fra : P.ULV

Dato : 26-01-02 22:49

Heldigt og godt du kom Casper - så Frede NU kunne få de "relevante" Link du
bidrager med i nedenstående indlæg - og dit indlæg taler jo helt for sig
selv om Hvem der er Hvem - og kalder en spade for en spade :o/ ---- Og
stadig gælder vel` at der er noget galt med den mands argumenter siden han
råber så højt.

P Ulv

Længe leve Google!

Casper <casperdahl2000@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c8fc1d6e.0201261003.9b1ecd5@posting.google.com...
=1

Fra : P.ULV

Dato : 26-01-02 17:19

Jamen Franz!
Intet er konkret nemt - hvis man IKKE gider noget selv. Men vi kunne jo
sætte de 900 Link op til herren - det var da nemmere for ................
hvis vi kørte ham til Flensborg :o/
P. Ulv

Fra : Frede.k

Dato : 27-01-02 21:03

Casper du har fuldstændig ret mit indlæg var jo for at høre om nogen kendte
til forretninger og om der var nogle bestemte der var værd at besøge men da
man (måske) her i
gruppen måske ikke er så behælpelige vil jeg da gerne takke af for denne
gang (og så drage mine egne erfaringer i Flensborg).
Herren nedefor har da vidst misforstået meningen med nyhedsgrupperne ,de er
vel til for at man kan hjælpe hinanden så ikke alle skal til at bruger timer
på at finde igennem flere hundrede sider, hvis andre på forhånd kan hjælpe
????????.