svampemiddel - æg der skimler
Fra : Morten

Dato : 25-01-02 20:46

Methyl blå kan det anbefales at anvende som svampemiddel.....

Er det håndkøbspræperat, og hvilke mængder skal det bruges i.

Det skal hjælpe mod skimlende æg

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 25-01-02 22:46

Hej Morten
Pas på - ved du, at det angriber silikonen?
Det blev brugt meget "i gamle dage".
Kan måske stadig købes hos materialisten, ellers apoteket.
Jeg vil ikke anbefale det.
Hilsen
Jørgen

Fra : Jan Boegh

Dato : 26-01-02 15:49

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl> wrote in message

> Pas på - ved du, at det angriber silikonen?

Mener du 'angriber' eller blot 'farver'?

mvh
Jan

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-01-02 17:26

Jørgen Jørgensen <jjgas@tdcadsl> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c51d227$0$14086$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Morten
> Pas på - ved du, at det angriber silikonen?
> Det blev brugt meget "i gamle dage".

Jeg har aldrig hørt at det skulle angribe siliconen!
Det må du kommer med nogle beviser på, og ikke bare
at du har haft et akvarie som efter en behandling med metylenblåt blev
utæt.
Hvorimod det er helt korrekt at det misfarver siliconen, men med årene,
bleger farven igen.

Carsten

Fra : ole larsen

Dato : 27-01-02 19:51

Carsten Gall skrev i meddelelsen ...
>utæt.
> Hvorimod det er helt korrekt at det misfarver siliconen, men med årene,
>bleger farven igen.
>

> Carsten

Ja, og det er vist bl. a. derfor man også benytter sort silikone.

Ole

Fra : Carsten Gall

Dato : 28-01-02 11:26

ole larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lt_48.6802$Eu2.794967@news010.worldonline.dk...

> Ja, og det er vist bl. a. derfor man også benytter sort silikone.

Nu har jeg da også kun haft med siliconelimede akvarier at gøre i små 30
år.
De eneste akvarier jeg har set med sort silicone, er dem fra
Tropeakvarier.
Og det sandsynligvis kun fordi de er uden ramme.
Jeg kan ikke forestille mig at en fabrikant laver sine akvarier, ud fra
det visuelle
indtryk det gør, efter en omgang metylenblåt.

Carsten

Fra : ole larsen

Dato : 28-01-02 19:00

> [...]
>det visuelle
> indtryk det gør, efter en omgang metylenblåt.

Nå,

Ole