RMI og codebase
Fra : Lars

Dato : 25-01-02 19:05

Hej alle

Et lille irriterende problem, som jeg har haft løst tidligere, men nu
driller det igen. Selvom problemet er meget omtalt, så er der ingen logiske
løsninger at hente (jeg har i hvertfald ikke kunne finde dem)

Jeg skal strate en RMI server, som skal registrere sig. Dette kan ikke lade
sig gøre, men der bliver smidt en ClassNotFoundException på den stub, som er
genereret.

Min kommandolinie af serveren er følgende (på Win98):

java -Djava.rmi.server.codebase=file:///d:/java/code/
dk.lfr.chat.server.ChatServer

Jeg starter rmiregistry først - også fra en dosprompt. Jeg synes jeg kan
huske, at jeg skal fjerne classpath fra rmiregistry, men hvordan gør jeg
dette under Win98.

Jeg synes efterhånden jeg har prøvet ALT, men intet virker. Det hele har
virket før uden problemer - og jeg har ikke ændret noget. Serveren starter
fint, så det er underligt at den ikke kan finde stubben, da den ligger i
samme mappe som serveren.

Alt hjælp er meget velkommen ...

/Lars

Fra : Lars Mosegård

Dato : 25-01-02 21:31

"Lars" <svend@bent.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg starter rmiregistry først - også fra en dosprompt. Jeg synes jeg kan
> huske, at jeg skal fjerne classpath fra rmiregistry, men hvordan gør jeg
> dette under Win98.

Læs her:
http://developer.java.sun.com/developer/JDCTechTips/2001/tt0227.html#dynamic

Mvh