Suk ...............
Fra : Jesper Stampe

Dato : 25-01-02 16:09

http://www.altomdata.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20020125114504

Hvor mange her tror filmselskaberne får succes med dette tiltag? For det må
da være dem der står bag. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. EU
snakker så meget om tekniske handelshindringer og alle andre producenter
forsøger at gøre hele kloden til et stort marked og ind kommer
filmselskaberne og tror de skal bestemme hvem, der skal se hvad hvornår. De
bliver klogere - hmmmm ...... ved nærmere eftertanke - næppe.

Og i England er de da gået helt amok. På ferie i USA må man ikke købe en reg
1 dvd og tage med tilbage - men man må vel gerne købe en musik cd eller vhs?

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-02 16:21

Okay - Vil det så sige at hvis jeg har 2 DVD afspiller så er det okay - En
til Zone 1 og den anden til zone 2...Dyrt men det er vel måden at gøre det
på.....øv, det bliver jo vildt dyrt at være en stakkels lille menneske som
elsker at købe dvdfilm hjem fra udlandet

Fra : Zeki

Dato : 25-01-02 16:49

Det er sgu da et tåbeligt initiavtiv, idet at det vil skabe endnu større
grobund for piratkopiering.
Hvis man som forbruger vil have et produkt, kan man også sagtens få det. Der
vil atid være mulighed for at skaffe det på en eller anden måde.

Jeg frygter ikke for at Danmark kommer ind i en Reg1 DVD tørke. Ironisk at
der bliver snakket så meget om globalisering, alt imens visse lande og
selskaber har travlt med at bygge mure.

Zeki

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 25-01-02 16:50

> [...]

> filmselskaberne og tror de skal bestemme hvem, der skal se hvad hvornår. De
> bliver klogere - hmmmm ...... ved nærmere eftertanke - næppe.

Øh, nu bliver jeg lidt forvirret - hvad er reelt følgevirkningerne af
dette? Bliver alle importørere lukkede og vi må ikke længere købe
dvd'ere fra England, eller er det bare ulovligt og det er så det?
(ligesom cd-kopiering.)

Skal jeg udsætte køb af dvd-afspiller eller skal jeg netop skynde mig?

MVH ANR

"Does anyone have change for a button?"
-Montgomery Burns

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-01-02 23:31

Andreas N Rasmussen skrev:

> Bliver alle importørere lukkede og vi må ikke længere
> købe dvd'ere fra England, eller er det bare ulovligt og det er så
> det?

England er jo ligesom Danmark i region 2, så der skulle ikke blive nogen
problemer. Til gengæld bliver det hårde tider for importører af R1-film
(fx Future Entertainment).

Det er en håbløs protektionistisk lov, som sikkert er gennemtrumfet af
filmproducenternes lobbyister i EU. Dybt suk.

> Skal jeg udsætte køb af dvd-afspiller eller skal jeg netop
> skynde mig?

Du skal nok se tiden an og se på, hvad der rent konkret bliver
resultatet af loven, og så nok købe en ny maskine inden nytår.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Ole Kofoed

Dato : 25-01-02 23:43

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nogen
> problemer. Til gengæld bliver det hårde tider for importører af

Her er lidt mere om det:
www.theregister.co.uk/content/54/23814.html

Mvh.

Ole

Fra : kevin vilhelmsen

Dato : 26-01-02 09:52

25/01/02 23:30Peter.rosa@mobilixnet.dkPeter Bjerre Rosa

> [...]
>
> Du skal nok se tiden an og se på, hvad der rent konkret bliver
> resultatet af loven, og så nok købe en ny maskine inden nytår.

Film skal ses i biografen, det er faktisk det de er lavet til
Kevin

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 26-01-02 10:06

kevin vilhelmsen <kevintina@mail.tele.dk> wrote:

> 25/01/02 23:30Peter.rosa@mobilixnet.dkPeter Bjerre Rosa

Damned - nå men så har man lidt flere penge.

> Film skal ses i biografen, det er faktisk det de er lavet til

Jamen hvis du kan henvise mig til en biograf hvor jeg kan se 2001 i
ordentlig kvalitet kl. 7 om morgenen vil jeg da gerne høre mere om det.
Så skal jeg nok genoverveje.

anr

Lisa Simpson: "Watch yourself, Dad. You're the highly suggestible type."
Homer Simpson: "Yes, I am the highly suggestible type."

Fra : Jeppe Møller

Dato : 25-01-02 19:13

Fuck EU!

en saglig kommentar skrevet af:
/Jeppe

Jesper Stampe <nomail@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Oye48.6$h84.5923869@news.orangenet.dk...

Fra : Agricola

Dato : 25-01-02 20:04

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> wrote in message
> Fuck EU!

Ikke at jeg skal bestemme hvem du skal svine til, men mon ikke det nærmere
er MPAA som er den store "skurk" her?

Fra : Rhythm

Dato : 26-01-02 12:04

"Jesper Stampe" <nomail@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

reg
> 1 dvd og tage med tilbage - men man må vel gerne købe en musik cd eller

Og der skabte de endu en grund til download af film via internettet.
Det eneste at de gør er at skabe en større florering af DVD-Rips på nettet
og de kommer
derved ALDRIG de "ulovlige" film på nettet til livs.
Men det kan de "kloge hoveder" i EU jo ikke finde ud af.
Gad vide om de ikke er klar over at der er en (jeg vil sige) moderat
spredning af film
på nettet idag ?
Det vil eksplodere når forbudet er totalt indført over hele EU.
Jeg anbefaler på det strængeste at den lov ikke bliver gennemført i EU da
den kun vil
få DVD-Rips på nettet til at eksplodere og derved vil film selskaberne bare
tabe flere milliarder end de gør nu.

Men de "kloge" hoveder i EU er jo heller ikke alm. mennesker med sund
fornuft som
vi andre alm. mennesker. De har siddet i ALT for lang tid på et universitet
og er derved
blevet for dumme oven i.

Rhythm

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-01-02 12:54

Rhythm skrev:

> De har siddet i ALT for lang tid på et
> universitet og er derved blevet for
> dumme oven i.

Bravo! Noget nær det dummeste, jeg nogensinde har læst. Man bliver
overrasket hver dag ...

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-01-02 22:03

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornuft som
> vi andre alm. mennesker. De har siddet i ALT for lang tid på et

Hvem er de "almindelige mennesker"? Dig og alle de andre
læserbrevsskribenter i Ekstra Bladet?

Den engelske dom har INTET med situationen i Danmark at gøre. Briterne er
meget strengere og har i forvejen allerede sidste år indført en række
handelstekniske hindringer mod import fra andre regioner.

EU-lovgivningen er også først aktuel om næsten et helt år, og der kan nå at
ske meget inden da. For det første er forbrugerbeskyttelse et varmt emne for
tiden i EU (vi har selv lige set et resultat i form af forlænget garanti).
For det andet så spøger sidste års australske dom i kulisserne, og hvis
appellen går i samme retning, kan resultatet blive ganske alvorligt for hele
regionssystemet.

MVH
Jens

Fra : CybaMerc

Dato : 27-01-02 01:09

A long time ago in a galaxy far, far away....
Jesper Stampe wrote:

>http://www.altomdata.dk/nyhed_show.asp?id_nyhed=20020125114504
>
>Hvor mange her tror filmselskaberne får succes med dette tiltag?

Indtil folk holder om med købe deres produkter helt, vil der næppe ske
nogle ændringer.

Iøvrigt går denne lov stik imod en dom i Australien, der fornylig
afgjorde at omgåelse af regionssystemet er fuldt lovligt.

[snip]

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-01-02 08:42

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> escribió en el mensaje de noticias
qng65u8f8b19judd3sd1he1lh6b4m0p4mn@4ax.com...

> Iøvrigt går denne lov stik imod en dom i Australien, der fornylig
> afgjorde at omgåelse af regionssystemet er fuldt lovligt.

Hvad de doemmer i Australien har intet med det EU eller dansk lovgivning
at goere.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Thomsen

Dato : 28-01-02 11:36

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> CybaMerc <CybaMerc@image.dk> escribió en el mensaje de noticias
> qng65u8f8b19judd3sd1he1lh6b4m0p4mn@4ax.com...

> Hvad de doemmer i Australien har intet med det EU eller dansk lovgivning
> at goere.

Det har det da bestemt, når vi snakker international handelsret. Der er
flere forbrugerorganisationer, der har bebuddet at ville tage sagen op i EU,
hvis appeldommen går samme vej. Det er væsentligt at kunne henvise til
internationale sager i den sammenhæng.

MVH
Jens