Skat i England
Fra : Christian

Dato : 25-01-02 15:34

Hvor meget betaler man i skat i England idag?

Chr

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-01-02 21:18

"Christian" <chrlaustsen@mail.trillegaarden.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget betaler man i skat i England idag?
>
> Chr

Ca. 20-25% af de første £40.000,- (kr. ca. 480.000,-), derefter mere. Har
ikke lige de gældende satser fra i år.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 27-01-02 22:44

On Fri, 25 Jan 2002 21:17:58 +0100, "Karsten Jensen" <bito@tdcadsl.dk>
wrote:

>Ca. 20-25% af de første £40.000,- (kr. ca. 480.000,-), derefter mere. Har
>ikke lige de gældende satser fra i år.

Gælder dette kun for England ? Hvad med Skotland ?

Carsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-01-02 00:39

"Carsten Hjerresen" <carsten@hjerresen.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder dette kun for England ? Hvad med Skotland ?
>
> Carsten

Jeg har intet kendskab til, hvorvidt og i hvilken udstrækning Scotland måtte
være "sambeskattet" med England - sorry. I øvrigt udgiver de fleste
revisionsselskaber i UK en folder med næste års skattesatser,
fradragsmuligheder- og satser, transportudgifter etc. Det er muligt, du kan
finde en via Google.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Dazon

Dato : 03-02-02 11:29

"Christian" <chrlaustsen@mail.trillegaarden.dk> wrote in message news:<81e48.4$zp3.2868340@news.orangenet.dk>...
> Hvor meget betaler man i skat i England idag?
>
> Chr

Hej Christian,
Du kan finde en gennemgang af det engelske skattesystem her:

http://www.ey.com/global/vault.nsf/EYPassport/United_Kingdom_Global/$file/Global_-_United_Kingdom.pdf

På adressen:

http://www.ey.com/global/gcr.nsf/EYPassport/EYPassport_Home

kan du finde en gennemgang af stort set alle landes skattesystemer.

England er et glimrende land at bo i fra et skattemæssigt synspunkt.
Hvis du har status som "non domiciled", skal du kun betale skat at de
kapitalindkomster du indfører til landet. På adressen:

http://www.hughes-allen.co.uk/coming.htm#Investments

har jeg klippet:

Capital Gains Tax
A person resident and/or ordinarily resident in the United Kingdom is
liable to capital gains tax on gains arising anywhere in the world.
However, a non-domiciled individual only pays tax on overseas gains if
they are remitted to the UK.

Det er en ordning, som bruges af mange udlændinge i England. Dvs. hvis
du har en konto hos en bank eller børsmægler i udlandet, betaler du
kun skat af de gevinster, du indfører til England. Som dansker har du
ingen problemer med at blive anerkendt som "non domiciled".

Hvis du går ind på www.yahoo.co.uk og søger på "non domiciled tax" får
du en lang liste over revisorer og andre, som er eksperter i
udlændinges skatteforhold.

Med venlig hilsen
dazon@fiberia.com