Åben et ny vindue
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-01-02 14:48

Hvordan åbner jeg et nyt vindue med en ny asp/html siden og bestemmer hvilke
tolbars, størrelse mv det nye vindue skal indeholde. Jeg har forsøgt med
window.open men det går lidt i fisk (Internal Error - 500). Jeg har brugt
det engang før men jeg kan ikke rigtig huske hvordan jeg snaskede det den
gang.

Hilsen fra Peter I. Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-02 15:06

Fri, 25 Jan 2002 14:48:15 +0100, skrev "Peter Ingemann Hansen"
<dingemann@hotmail.com>:

>Hvordan åbner jeg et nyt vindue med en ny asp/html siden og bestemmer hvilke
>tolbars, størrelse mv det nye vindue skal indeholde.

Den enkleste er
"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.

Her kommer ingen scroll, adress m.v. med i vinduet, vil du hae
det så tilføjer du det, det du vil have.
buttons=yes
scrollbars=yes
location=yes
menubar=yes
resizable=yes
status=yes
directories=yes
toolbar=yes

f.eks.
"window.open('','popup',
'width=300,height=320,left=0,top=0,scrollbars=yes,menubar=yes,'
)">Gå til Link</a>

Iøvrigt er der eksempler på (næsten) alle former for popupvinduer
på min hjemmeside.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-01-02 15:10

Fint...og tak.
Jeg udvider lige spørgsmålet (hvilket jeg glemte)
Siden skal åbnes i sit eget vindue og det skal ske med det samme når vinduet
åbnes. Siden skal stadig have de forskellige properties som jeg angav sidst.

Det er lidt dårligt beskrevet så jeg genrere lige et formål.
Formålet er at når der er en der hopper ind på siden så åbnes siden i et
vindue der fx er 200 x 400. Diverse menu-bare er væk.

Jeg ved godt at det er lidt uhensigtsmæssigt for brugeren idet han mister
mange funktioner for vinduet idet at det åbnes i sig selv (_self), men det
kan jeg altid lave om på =)

Hilsen fra Peter I. Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-02 15:28

Fri, 25 Jan 2002 15:09:52 +0100, skrev "Peter Ingemann Hansen"
<dingemann@hotmail.com>:

>Det er lidt dårligt beskrevet så jeg genrere lige et formål.
>Formålet er at når der er en der hopper ind på siden så åbnes siden i et
>vindue der fx er 200 x 400. Diverse menu-bare er væk.

Den side, som folk kommer ind på kan du kun ændre størrelsen på,
du kan ikke fjerne toolbars m.v.

Indsæt blot flg. på siden

Du kan så bruge et popupvindue, som så åbner samtidig med siden i
den størrelse, du ønsker.

Et popupvindue, som åbner samtidig med siden, hvor du kan fjerne
div. ting og sager kan du finde på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup2.htm>.

PS. Når du svarer på et indlæg, nøjs med at citere det du svarer
på og svar under det du citerer, der er ingen grund til at
medsende hele det indlæg, som du svarer på.

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-01-02 15:44

Tak =)

Hehe...jeg fandt iøvrigt min egen fejl...det var serveren som jeg havde
siden på der var på overarbejde og derfor var der ikke lige overskud til at
indlæse min flash...

Hilsen fra Peter I. Hansen

Fra : Henrik

Dato : 25-01-02 17:18

Peter Ingemann Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> det engang før men jeg kan ikke rigtig huske hvordan jeg snaskede det den

prøv den her

<head>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function openFull() {
netscape = (navigator.appName == "Netscape");
n4 = netscape && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4);
explorer = (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer");
ie = explorer && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4);
ie4 = explorer && (parseInt(navigator.appVersion) == 4);
ie5 = explorer && (navigator.appVersion.indexOf('MSIE 5') > 0);
mac = navigator.userAgent.indexOf('Mac') > 0;
win = navigator.userAgent.indexOf('Win') > 0;

if (mac) {
newwin=window.open("main.html","","resizable=yes")
// if (document.all){
newwin.moveTo(0,0);
newwin.resizeTo(screen.width,screen.height);
// }
}
else {
if (ie) {
window.open("float.htm","","fullscreen=yes");
}
else {
newwin=window.open("float.htm","","")

//-->
</script>
</head>
test

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-02 17:38

Fri, 25 Jan 2002 16:17:52 +0000 (UTC), skrev Henrik
<cichosz@tdcadsl.dk>:

>prøv den her

Det er jo et fullscreenvindue og det var ikke, det der ønskedes.

Fra : Henrik

Dato : 25-01-02 18:38

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er jo et fullscreenvindue og det var ikke, det der
ønskedes.
> --
Ja det ved jeg godt men det kan da rettes til på ingen tid

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-02 18:42

Fri, 25 Jan 2002 17:38:02 +0000 (UTC), skrev Henrik
<cichosz@tdcadsl.dk>:

>Ja det ved jeg godt men det kan da rettes til på ingen tid

Hvorfor så bruge et kodylt stor script på 100 linjer (eller, hvor
meget det nu er), når det kan klares med et langt mindre?

Fra : cichosz

Dato : 25-01-02 21:34

> [...]
> Hvorfor så bruge et kodylt stor script på 100 linjer (eller, hvor
> meget det nu er), når det kan klares med et langt mindre?
Tjae det var kun for at jeg syntes at han skulle have lidt at vælge
imellen hvis det er forstort kan man jo bare gemme det i et *.js fil
og kalde det i headen med denne lille stump
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="*.js"> </SCRIPT>
også kan det genbruges
Henrik " jeg er glad for det script "

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 22-02-02 15:07

"cichosz" <cichosz@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Tjae det var kun for at jeg syntes at han skulle have lidt at vælge
> imellen hvis det er forstort kan man jo bare gemme det i et *.js fil
> og kalde det i headen med denne lille stump

Det er korrekt man kan kalde det igen og igen. Man kan også lægge den korte
version og kalde den igen og igen.

Forskellen er, hvor meget brugeren skal downloade, og hvor meget browseren
skal parse.

Jeg er ikke specielt spareivrig, og har ikke nogle særlige aversioner mod
sider hvor man bruger billeder til at designe siden med og illustrere,
Flash, mv.

Men, når man kan spare en stor mængde kode, uden det gør nogen forskel for
brugeren ud over en ren positiv bør man imho gøre det.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk