hvor skal jeg søge
Fra : Jan Viborg Møller

Dato : 25-01-02 13:28

med fare for at poste den samme besked flere gange prøver jeg lige igen

Jeg er ingeniørstuderende ved DTU
Jeg ønsker, sammen med en studie kollega at starte et projekt som
omhandler trafiktælling vha. automatisk billedbehandling. Vores problem
er, at vi til dette formål skal ansøge om dispensation for lov om forbud
mod tv-overvågning (Lov nr. 278 af 9 juni 1982)

Problemet er at vi ikke rigtig er klar over, hos hvilken myndighed vi
skal søge den pågældende dispensation. Er der nogen der har en ide til
hvor vi skal sende vores ansøgning

Med venlig hilsen
Jan Viborg Møller

Fra : Peter G C

Dato : 25-01-02 13:40

"Jan Viborg Møller" <jvm@image.dk> wrote in message
> med fare for at poste den samme besked flere gange prøver jeg lige igen

Du har jo fået svar én gang. Men ok.

> [...]
> er, at vi til dette formål skal ansøge om dispensation for lov om forbud
> mod tv-overvågning (Lov nr. 278 af 9 juni 1982)

Loven er ikke længere gældende. Se i stedet for LBK nr 76 af 01/02/2000 om
forbud mod tv-overvågning mv.

Den administreres af Justitsministeriet (jf. opslag i Karnovs lovsamling) så
du har skrevet til det rigtige ministerium. Som jeg skrev tidligere i dag
vil et telefonopkald nok hjælpe. De er faktiske meget hjælpsomme i
ministeriet, hvis man spørger pænt.

Det ser i øvrigt ikke ud til, at der er mulighed for dispensation fra
reglerne. Men det skader ikke at spørge.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Christian Schmidt

Dato : 25-01-02 16:49

Peter G C wrote:

> Loven er ikke længere gældende. Se i stedet for LBK nr 76 af 01/02/2000 om
> forbud mod tv-overvågning mv.

Fra § 1, stk. 2:
"Ved tv-overvågning forstås [...] personovervågning [...]".

Hvis man ikke kan se/identificere personerne, på billederne, hører det
vel ikke under denne paragraf.

Mon ikke man kan montere kameraet på en måde, så man ikke kan
identificere personerne i bilerne? I forvejen kan det da godt være lidt
svært at se ind i en bil med det blotte øje pga. genskind i ruder mv.

Christian

Fra : Christian Andersen

Dato : 25-01-02 17:15

Christian Schmidt wrote:

> Mon ikke man kan montere kameraet på en måde, så man ikke kan
> identificere personerne i bilerne? I forvejen kan det da godt være lidt
> svært at se ind i en bil med det blotte øje pga. genskind i ruder mv.

Jeg tror også dem der skal tage stilling til spørgsmålet kigger mere på
lovens ånd end lovens bogstav. Dvs, at hvis billederne kun skal køres
igennem en computer for at tælle "kasser"(biler), så er det sikkert
mindre væsentligt om man kan genkende personer på enkelte af billederne.

--
"...in Spain!"