Hvad betyder "LE" i Radeon 8500LE?????
Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-01-02 12:22

Hvad betyder "LE" i Radeon 8500LE?????
Jeg vil have et Radeon 8500, men der er to versioner!!!
Et 8500 og et 8500LE, hvad er forskellen.
--
M.v.h.

Morten Thiel
"If I had the power to change something everyday,
I would change my underwear"

Fra : Thorkild Sørensen

Dato : 25-01-02 13:04

Morten Nielsen skriver:

> Hvad betyder "LE" i Radeon 8500LE?????
> Jeg vil have et Radeon 8500, men der er to versioner!!!
> Et 8500 og et 8500LE, hvad er forskellen.

LE versionen er en "billig" udgave af et almindeligt RADEON 8500.
Forskellen ligger i at de kun kører 250/250 CPU/RAM i forhold til
275/275. Du skal nok forvente omkring 7-8% forringelse af ydeevnen.

Udover det skal det siges at det ikke er ATI som producerer LE
versioner.

Lige nu kan du ikke få et almindelig kort i DK, så hvis du vil have det
nu er du nød til at købe LE versionen, som jeg har gjort og er meget
godt tilfreds. Hvornår de almindelige kort kommer til DK igen er svært
at sige.

Hilsen Thorkild

Fra : Madsen

Dato : 25-01-02 16:09

Morten Nielsen skrev:

> Hvad betyder "LE" i Radeon 8500LE?????

LE står ofte for Limited Edition.
Altså en udgave som på et eller flere punkter mangler nogle ting i
forhold til en større udgave.

Madsen.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 26-01-02 20:34

Nogle LE kort er endda kun clocket til 230/230 - så det kan godt betale sig
lige at forhøre sig hos forhandleren inden man køber !

--
~Jeg søger arbejde - Datamatiker + CCNA læs mere på www.callesen.tk~

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-01-02 00:07

"Uffe S. Callesen" <usc@os.dk> wrote in

> Nogle LE kort er endda kun clocket til 230/230 - så det kan godt
> betale sig lige at forhøre sig hos forhandleren inden man køber !

Hvis man godt kan lide at lodde er her en måde at ændre et LE kort til
at være et Retail:
http://www.overclockers.com/tips757/

Men man skal være rimelig dygtig til at lodde, og være villig til at
risikere at det måske ikke virker.
Men når en gang garantien udløber, eller man synes kortet er lige
langsomt nok, så var det jo afgjort en mulighed.

Flemming