Parketgulve og kontorstole.
Fra : Jens Jessen

Dato : 25-01-02 06:17

Vil kombinationen parketgulv og en kontorstol med hjul ødelægge mit nylagte
parketgulv? (asketræ) Eller bør jeg sikre mig og købe et plastunderlag til
kontorstole?
Erfaringer efterlyses.

Journalist Jens Jessen
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 25-01-02 17:46

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:UR548.1$pe4.386@news.get2net.dk...
> [...]
> parketgulv? (asketræ) Eller bør jeg sikre mig og købe et plastunderlag til

Ja, og ja (egen erfaring).

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : OK

Dato : 25-01-02 20:10

Til kontorstole af en vis kvalitet kan man købe bløde gummihjul som
ekstraudstyr - de giver ingen mærker på vores bøgegulv (som vel egentlig er
blødere end ask).

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 25-01-02 20:34

"OK" <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c51ad1f$0$14419$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Til kontorstole af en vis kvalitet kan man købe bløde gummihjul som
> ekstraudstyr - de giver ingen mærker på vores bøgegulv (som vel egentlig er
> blødere end ask).

Det kræver at gulvet holdes rent og helt frit for hårde og slidende partikler,
f. eks. sandskorn. De vil nemlig sætte sig fast i de bløde gummihjul og slide
ekstra meget på gulvet.

Jeg kender kun sygeplejersker som er så rengøringsfanatiske at de kan
undgå noget sådant.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : sbx

Dato : 26-01-02 11:49

Kunne de så ikke begynde at holde vores sygehuse rene, så vi kan få oprettet
hygiejnen igen

Mvh Søren

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 26-01-02 12:19

"sbx" <sbx@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3c528992$0$62886$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Kunne de så ikke begynde at holde vores sygehuse rene, så vi kan få oprettet
> hygiejnen igen

Jeg tror ikke sygeplejesker gør rent på sygehusene, og det er ikke sand på
gulvet som er farligt der. I private hjem findes farlige bakterier stort set ikke.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : sbx

Dato : 26-01-02 14:02

Det var en joke!

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 26-01-02 15:25

"sbx" <sbx@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3c52a8dc$0$14054$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det var en joke!

Det var min også!

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : OK

Dato : 26-01-02 19:19

Nu er jeg hverken sygeplejerske eller rengøringsnarkoman. Dertil kommer at
jeg har 3 mindre børn der hver dag slæber alverdens "møg" ind på gulvet.
Hjulene på min stol er ikke så bløde at gruset sætter sig fast - og her
efter tre års brug er gulvet stadig pænt under stolen....

Fra : Michael Andersen

Dato : 28-01-02 00:43

Jens Jessen <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UR548.1$pe4.386@news.get2net.dk...
> [...]
nylagte
> parketgulv? (asketræ) Eller bør jeg sikre mig og købe et plastunderlag til

Jeg har set et parketgulv (ganske vist af fyr) blive ødelagt på lidt under
et år af en stol med plasthjul, så et plastunderlag er en god ide.
Også på andre træsorter, for der vil altid komme lidt snavs under hjulene,
og så begynder sandpapirseffekten at vise sig =(

For den relativt beskedne sum, kan det da vist ikke betale sig at lade være?
Jeg mener.... et underlag til 300,- er da en god forsikring på et gulv til
adskillige 1000 kr.

mch
Michael