To netkort i en 7200?
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 25-01-02 00:12

Hej

Jeg er så heldig at ha' fået fat på en lille 7200/90. Den har både et
10baseT og AAUI. Kan man bruge begge porte på samme tid? Sådan at man
kunne bruge den som router, webserver...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-02 00:24

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Hej
>
> Jeg er så heldig at ha' fået fat på en lille 7200/90. Den har både et
> 10baseT og AAUI. Kan man bruge begge porte på samme tid? Sådan at man
> kunne bruge den som router, webserver...

nej, den har blot to porte på ét netkort.

<icq:131382336>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 25-01-02 00:54

> nej, den har blot to porte på ét netkort.

Ahh, hvilket så forklarer hvorfor det er helt umuligt at få det til at
virke...

Takker for den hurtige opklaring :)

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-01-02 01:11

In article <1f6jhk6.rx6dns11g6bxwN%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Jeg er så heldig at ha' fået fat på en lille 7200/90. Den har både et
> 10baseT og AAUI. Kan man bruge begge porte på samme tid?

Nej.

> Sådan at man kunne bruge den som router, webserver...

Det kan du nu alligevel, men prop da et pci-kort i den for et par
hundrede, så kan det fungere lidt mere optimalt.

Fra : Morten Dreier

Dato : 25-01-02 01:29

> Nej.

> Det kan du nu alligevel, men prop da et pci-kort i den for et par
> hundrede, så kan det fungere lidt mere optimalt.

Pass da på at du kjøper et kort som er basert på Realtek RTL8139/810X -
men mange kort som heter noe annet bruker ofte dette chipsett. Driveren
finner du på
<URL:http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=11460&db=mac>

--
Morten Dreier
http://morten.dreier.no/

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-02 23:53

Morten Dreier <news-mdreier@pobox.com> wrote:

> [...]

En 7200/90 som router, det lyder spændende, er der nogen her der kan
give en URL til en hurtig og letfattelig introduktion til, hvad en
router egentlig er? Så vel jeg være taknemlig.

> Pass da på at du kjøper et kort som er basert på Realtek RTL8139/810X -
> men mange kort som heter noe annet bruker ofte dette chipsett. Driveren
> [...]

Er der slet ikke andre kort, der duer? Men tak for tippet

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-01-02 01:15

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> En 7200/90 som router, det lyder spændende, er der nogen her der kan
> give en URL til en hurtig og letfattelig introduktion til, hvad en
> router egentlig er? Så vel jeg være taknemlig.

RTFM (read the fine manual - dr.Monster har en anden udlægning af
forkortelsens betydning)

den generelle: <http://www.howstuffworks.com/router.htm>
den relavante: <http://www.howstuffworks.com/home-network6.htm>

Apple leverer i øvrigt en howstuffworks plugin til Sherlock, så du let
kan få svar på stort set alle tekniske spørgsmål.

NB. Har du ikke købt Per's ISDN router?

> Er der slet ikke andre kort, der duer? Men tak for tippet

jo - men der er ikke andre som koster 75kr, kan fås hos den nærmeste PC
pusher og samtidig virker i en Mac. Alternativet er typisk et Assante
kort købt for knap 1000kr hos en autoriseret Apple forhandler.

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-01-02 01:21

In article <1f6lbao.16as981igotryN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> En 7200/90 som router, det lyder spændende, er der nogen her der kan
> give en URL til en hurtig og letfattelig introduktion til, hvad en
> router egentlig er? Så vel jeg være taknemlig.

En router er forbindelsen mellem to (eller flere) netværk.

> Er der slet ikke andre kort, der duer? Men tak for tippet

Joda, men de er meget dyrere. Kører du Linux, kan en del andre
netværkskort også bruges.