hvorfor kan jeg ikke se denne her?
Fra : Rasmus Rydstrøm

Dato : 24-01-02 22:29

news:3c4c2c36$0$62880$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Fra : Punishers Inc.

Dato : 24-01-02 22:56

"Rasmus Rydstrøm" <h@x0r.dk> wrote in message
news:3c507de2$0$62864$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> news:3c4c2c36$0$62880$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Aner det ikke. Enten reklamerer du eller også passer det. Her er den under
alle omstændigheder (man skal jo tror på det bedste i folk)

[SNIP]
D. 19/1-2002 blev min kammerat og jeg stoppet af politiet. Dette stop var
blot, eller skulle blot være et "rutine" check. Politiet havde holdt på en
sidevej til den vej vi kom kørende af, de mente vi havde kørt en smule for
stærkt(de havde ikke foretaget nogen fartmåling, deres grundlag for at jeg
havde kørt for stærkt var at de selv syntes at jeg kørte for stærkt). Det er
da muligt jeg har kørt en smule mere end jeg måtte, dog ikke af sådan karat
at det var bemærkelses værdigt, og da der både lå biler foran og bagved mig
jeg så kan jeg ikke ha' kørt hurtigere end den øvrige trafik! Min bil vækker
alligevel en del opsigt både pga. af udseende og lyd (Opel Manta, med 2"
udstødning). Dette burde dog ikke være en grund til at blive stoppet, men
det er jeg efterhånden begyndt at affinde mig med, da jeg gennemsnitlig nok
bliver stoppet mindst 1 gang om ugen. Men tilbage til den konkrete sag.
Efter de havde prajet mig ind til siden og kom op til os blev vi begge bedt
om at stige ud, hvilket vi gjorde. Herefter blev vi bedt om "at udlevere de
ulovlige rusmidler og andet ulovligt vi evt. havde på os"!? Da vi ikke havde
noget udleverede vi selvfølgelig ikke noget. Herefter gik de 2 politi
betjente, uden noget motiv og nærmest instinkttivt igang med at undersøge
min bil, dvs. løfte måtter, kigge i handske rum, under sæder, fjerne
bagsædet og alle den slags ting, ja det var lige før de gik igang med at
skrue listerne af. Da de stadig intet havde fundet, kunne man ligesom mærke
deres bitterhed i stemmen og i deres opførsel i det, de bad mig om at åbne
ned til mit bagage rum. Her mener jeg dog at have hørt fra venner og
bekendte, men dog også engang at have læst et sted, at Bagage- Rummet på en
bil i teorien fungere som dit hjem. Altså at Politi'et ikke uden videre, har
adgang til dette, dog med undtagelse af f.eks. en Retskendelse der påbyder
mig at åbne så de kan kigge derned. Men da vi lige var blevet stoppet uden
nogen rigtig årsag, ja så kunne jeg, og kan jeg stadigvæk ikke se hvad deres
ærinde i mit bagage rum skulle være? Da vi så tror at vi endelig får lov at
gå, holder de os tilbage med den begrundelse at "vi bliver sigtet for at
have Euforiserende stoffer på os", med den oplysning at "nu ville de
gennemsøge os og hvis de ikke fandt nogle stoffer på os så ville de frafalde
sigtelsen"! Og som tidligere nævnt var der ingen af os som havde nogle
ulovlige stoffer på os, og de fandt da heller ikke noget!

Mine spørgsmål til dette er så om disse to politi betjente på noget
tidspunkt har handlet imod loven? eks. mht. til at gennemsøge bilen, at
tvinge mig til at åbne ned til bagage- rummet, at sigte os for at have
euforiserende stoffer på os uden at have nogen grund til det overhovedet.

På Forhånd

Tak For Hjælpen..

Med Venlig Hilsen

Michael S