Friske betondæksel op
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-01-02 19:34

Hej

Jeg har lige lagt (endnu) mere belægning ude i haven. Desværre står der
en gammel brøndring med et grimt brønddæksel midt i det. Det er grønt af
mos og alger og ser generelt bedaget ud.

Kan det friskes op på en eller anden fiks måde?

Der er ikke nogen problemer i at fjerne algerne, men selv derefter vil
det se forældet ud.

http://www.gartneriet.dk

Fra : fam. Jensen

Dato : 24-01-02 19:56

hej bland strandsand " jeg er fra fyn " cement 2-1 lidt fugtdigt og fils
det sammen med et filsbrædt

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-01-02 22:05

On Thu, 24 Jan 2002 19:56:06 +0100, "fam. Jensen"
<cnrj-jensen@tdcadsl.dk> wrote:

>hej bland strandsand " jeg er fra fyn " cement 2-1 lidt fugtdigt og fils
>det sammen med et filsbrædt

Det vil jeg prøve.
Kan man evt. blande lidt farve i så det bliver mørkere end
cement-farvet?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 24-01-02 21:35

> [...]
>
> Kan det friskes op på en eller anden fiks måde?
>
> Der er ikke nogen problemer i at fjerne algerne, men selv derefter vil

Du kan evt. farve det med jernsulfat (tror jeg det hedder) så får du en
gul-brun farve.

Finn

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-01-02 22:05

On Thu, 24 Jan 2002 21:35:13 +0100, "Finn" <cartman@hansen.dk> wrote:

>Du kan evt. farve det med jernsulfat (tror jeg det hedder) så får du en
>gul-brun farve.

Ideen er jo god nok men gul-brun passer ikke rigtig det pågældende sted.
Fliserne er i grå-mix og huset er gult.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 23:05

On Thu, 24 Jan 2002 22:04:52 +0100, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Ideen er jo god nok men gul-brun passer ikke rigtig det pågældende sted.
>Fliserne er i grå-mix og huset er gult.

Måske det farvestof som Leth brugte til hans flisestøbning
kan bruges. Jeg mener det kan købes i flere farver.
http://www.dr.dk/leth/raad/have.htm#h6
Klik på "fliser, støbning" linket

Mvh Madsen