mider i kompost hjelp
Fra : fam. Jensen

Dato : 24-01-02 19:30

Hej jeg har det problem at der er kommet mider i min kompost beholder , det
enste jeg kommer i er grønt køkken affald ik kød, men der er sku mange øv!!
Hvad kan oversagen værer den stor i hal skygge
håber på svar
Hilsen John

Fra : Jørn

Dato : 25-01-02 06:34

Hej John
Er du sikker på, at det er mider, der har 8 ben?
Er det ikke fluelarver?
Næsten uanset hvad det er, så vil det være et led i kompostens
omsætning og nedbrydning til organiske næringsstoffer, så hvad er
problemet?
Synes du bare de ser ulækre ud eller har du konkrete problemer?
Komposter skal stå i skygge, så det er ikke problemet.
Vh
JL