/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Detuning?
Fra : peterl


Dato : 24-01-02 18:54

Kan man detune (eller neddrosle, hvis det er det korrekte udtryk i denne
sammenhæng) en motorcykel med en powercommander, altså formindske antallet
af motorens kræfter, i modsætning til hvad der egentlig er meningen?
-Og hvilken effekt vil det eventuelt have på motoren, eller resten af cyklen
for den sags skyld? Foresager det en særlig uheldig slitage, eller det
modsatte eller...
Jeg ved at man kan gøre det med de "forkerte" lydpotter (Og hvad gør det
forresten ved motorcyklen mht slid osv, som før nævt)

-PeterL



 
 
Asger Steffensen (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 24-01-02 23:44


"peterl" <pvl@ioi.dk> skrev i en meddelelse
news:3c504a31$0$95340$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kan man detune (eller neddrosle, hvis det er det korrekte udtryk i denne
> sammenhæng) en motorcykel med en powercommander, altså formindske antallet
> af motorens kræfter, i modsætning til hvad der egentlig er meningen?
> -Og hvilken effekt vil det eventuelt have på motoren, eller resten af
cyklen
> for den sags skyld? Foresager det en særlig uheldig slitage, eller det
> modsatte eller...
> Jeg ved at man kan gøre det med de "forkerte" lydpotter (Og hvad gør det
> forresten ved motorcyklen mht slid osv, som før nævt)

Der er flere måder at drosle en motor på. Helt overordnet set drejer det sig
om at begrænse indsugningen og/eller udstødningen. Mig bekendt medfører
normal neddrosling ikke forværret slitage.
Hvad er en powercommander??

Asger
ZX-10



Michael K.S. (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 24-01-02 23:53

On Thu, 24 Jan 2002 23:44:24 +0100, "Asger Steffensen"
<ast@get2net.dk> wrote:

>Hvad er en powercommander??

http://www.powercommander.com/featintro.shtml

-M

Dennis Hellan Peders~ (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 25-01-02 06:02


"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:h8048.4702$Eu2.561340@news010.worldonline.dk...
>
> Hvad er en powercommander??
>
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<

Der er en Chip/tuningsboks til mc'er med indsprøjtning


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S





peterl (28-01-2002)
Kommentar
Fra : peterl


Dato : 28-01-02 16:14

For jer andre som er interesserede, så har jeg kontaktet DOT engineering
(www.knfilter.dk) som sælger powercommanderen herhjemme, og de siger at det
kan man godt. Jeg skal snakke lidt nærmere med dem på et senere tidspunkt.
Så kan jeg evt. vende tlbage for de nysgerrige...
Jeg har derudover nærlæst powercommandersiderne (www.powercommander.com) og
fundet ud af, at man ved at skifte indstillinger kan optimere sin
indsprøjtning til at virke optimalt under forskellige køretyper:
Touring/Landevejskørsel, bykørsel, banekørsel etc. Så man får det bedste ud
af motoren mht. effekt og brændstoføkonomi mm.
Man kan en masse spændende ting med sådan en lille dims...

-PeterL

"peterl" <pvl@ioi.dk> wrote in message
news:3c504a31$0$95340$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kan man detune (eller neddrosle, hvis det er det korrekte udtryk i denne
> sammenhæng) en motorcykel med en powercommander, altså formindske antallet
> af motorens kræfter, i modsætning til hvad der egentlig er meningen?
> -Og hvilken effekt vil det eventuelt have på motoren, eller resten af
cyklen
> for den sags skyld? Foresager det en særlig uheldig slitage, eller det
> modsatte eller...
> Jeg ved at man kan gøre det med de "forkerte" lydpotter (Og hvad gør det
> forresten ved motorcyklen mht slid osv, som før nævt)
>
> -PeterL
>
>



Armand (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-01-02 22:05


peterl <pvl@ioi.dk> skrev i en
news:3c556abe$0$89076$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> For jer andre som er interesserede, så har jeg kontaktet DOT
engineering
> (www.knfilter.dk) som sælger powercommanderen herhjemme, og de siger
at > det kan man godt.

Tilbage er blot om det offentlige accepterer en elektronisk drosling
(hvis det drejer sig om at få den under 36 HK!)??

--
Armand.



peterl (29-01-2002)
Kommentar
Fra : peterl


Dato : 29-01-02 01:41

Nej, det var ikke det jeg var interesseret i. Og det tror jeg forøvrigt
heller ikke at de gør, når man tænker på hvor let det er at lave det om
igen... Med mindre man kan foretage en eller anden for for plombering... Who
knows??? (Er det forøvrigt ikke 34hk?)

-PeterL


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a34g4i$2qhl$7@news.cybercity.dk...
>
> peterl <pvl@ioi.dk> skrev i en
> news:3c556abe$0$89076$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > For jer andre som er interesserede, så har jeg kontaktet DOT
> engineering
> > (www.knfilter.dk) som sælger powercommanderen herhjemme, og de siger
> at > det kan man godt.
>
> Tilbage er blot om det offentlige accepterer en elektronisk drosling
> (hvis det drejer sig om at få den under 36 HK!)??
>
> --
> Armand.
>
>



Kenneth T (02-02-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth T


Dato : 02-02-02 19:37

> Tilbage er blot om det offentlige accepterer en elektronisk drosling
> (hvis det drejer sig om at få den under 36 HK!)??
>

Det er også bare en anden chip der skal til hvis man skal drosle en BMW850R
til 34HK, og det er ok!
(min kørelærer havde i sin tid sådan een +nogle udroslede)

--
MVH
Kenneth T
ZX9R i hi & ej droslet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste