baggrunds billede i XP
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 24-01-02 17:49

Ja dav.

Jeg har lavet et program der skifter baggrunds billede når XP startet op!
Det virker bare ikke ???
Billede bliver gemt, men XP vil ikke skifte!
Jeg tror at XP skal genopfriske Wallpaper.

Fejlen ligger måske her!
Hvad er der galt ???

SystemParametersInfo(SPI_SETDESKWALLPAPER,0,PChar('C:\Windows\BagB.jpg'),SPI
F_SENDWININICHANGE);

Program:
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;
RNum: Integer;
fileSource, fileDest: string;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin

Randomize;

repeat
RNum := Random(28);
until (RNum <> 0);

fileSource:= 'D:\Tools\WinBaggrund\' + IntToStr(RNum) + '.jpg';
fileDest:= 'C:\Windows\BagB.jpg';
DeleteFile('C:\Windows\BagB.jpg');
CopyFile(PChar(fileSource), PChar(fileDest), false);

SystemParametersInfo(SPI_SETDESKWALLPAPER,0,PChar('C:\Windows\BagB.jpg'),SPI
F_SENDWININICHANGE);
Application.Terminate;

end;

end.

M.v.h.
Hans Nikolajsen
E-mail: hn1@stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-01-02 21:35

Følgende konsol program virker på W2000:

program Project1;
{$APPTYPE CONSOLE}
uses
windows;
var
fileSource, fileDest: string;
begin
fileSource:= 'D:\bike-man.bmp';
fileDest:= 'C:\Winnt\BagB.bmp';
DeleteFile('C:\Winnt\BagB.bmp');
CopyFile(PChar(fileSource), PChar(fileDest), false);

SystemParametersInfo(SPI_SETDESKWALLPAPER,0,PChar('C:\Winnt\BagB.bmp'),S
PIF_SENDWININICHANGE);
end.

Jeg bruger bmp og c:\winnt. Ellers er det stort set det samme som dit.

Hilsen
Uffe

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 25-01-02 17:05

Ja dav.

Nu virker det!
Af en eller anden grund virker det ikke med JPG!
Nu har jeg ændret billerne til BMP, og selvfølgelig skrevet programmet om
til BMP.

Tak for hjælpen. (c:

Fra : René Jensen

Dato : 25-01-02 19:42

Hans Nikolajsen wrote:
> Af en eller anden grund virker det ikke med JPG!

Det har formentligt noget at gøre med at JPG billeder, som bliver brugt
til baggrundsbilleder, kræver Active Desktop.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"