Fremtiden vedr. spil - ATI 8500 vs. Geforc~
Fra : Bo Olesen

Dato : 24-01-02 17:47

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1580

Samtidig med at der kommer bedre drivere fra ATI og partnere, kommer vi ATI
8500 ejere fremover nok til at få ømme nakker, når vi skal se os tilbage
over skulderen efter hvor Ti 500 ejerne blev af.

ATI 8500 er bare på alle måder et bedre kort end Geforce 3 Ti 500, det kan
meget mere - gør det bedre, og det er meget meget billigere.

Når jeg læser frem og tilbage i gruppen, ser det også ud til, at ATI ejere
har færre problemer end Nvidia ejerne.

Godt gået ATI - flot langtids-holdbart produkt.

Hilsen Bo
Glad ATI 8500 ejer.

Fra : Fear

Dato : 24-01-02 20:26

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> wrote in message
> [...]
> har færre problemer end Nvidia ejerne.
>
> Godt gået ATI - flot langtids-holdbart produkt.

Ja ja det er fint nok, der er bare det problem med ati at de ikke kan levere
kortet i riglige mængder til danmark. Man må håbe det bliver bedre når
hercules begynder at kortet ati kort

Fra : Fear

Dato : 24-01-02 23:53

Fra : Sadat

Dato : 24-01-02 20:41

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 8500 ejere fremover nok til at få ømme nakker, når vi skal se os tilbage
> over skulderen efter hvor Ti 500 ejerne blev af.

De købte sig et GeForce 4 kort og kiggede tilbage over deres skuldre og
undrede sig gevaldigt over hvor fanden Ati brugerne blev af!

> Når jeg læser frem og tilbage i gruppen, ser det også ud til, at ATI ejere
> har færre problemer end Nvidia ejerne.

Nok fordi at der er flere der har GeForce kort end der er folk der har Ati
kort.

> Godt gået ATI - flot langtids-holdbart produkt.

Ja.. det holdte lige her til februar hvor GeForce 4 kommer.

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Inside your ugly... ugly like me!

Fra : Fear

Dato : 24-01-02 20:57

GeForce4=Geforce3 + ekstra vertex shader

so fucking what!!!

Fra : Emil Rune

Dato : 25-01-02 00:46

"Fear" <adsl@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> GeForce4=Geforce3 + ekstra vertex shader
>
> so fucking what!!!

Uhm....Ca. 300MHz taktfrekvens...AGP 8x interface...128MB 128-bit DDR SDRAM
700MHz...0,15 micron fabrikationsproces...Twinview og hardware DVD
dekodning...

That's fucking what!!!

Emil

Fra : Fear

Dato : 25-01-02 02:37

> [...]
SDRAM
> 700MHz...0,15 micron fabrikationsproces...Twinview og hardware DVD

øhh 0,15 micron fabrikationsproces en nyhed, nej vel
øhh AGP 8x interface, hvad skal du bruge det til?svar venligst

Pointen er at hvis de leakede specs holder, svarer gf4 stort til et
overclocket GF3t500 som igen svarer til et overclocket G3.
Mere og hurtigere ram og højrere core hastighed

Gælder mig derfor til R300

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-01-02 10:52

> [...]
SDRAM
> 700MHz...0,15 micron fabrikationsproces...Twinview og hardware DVD

Men vil stadig ikke have support for DX 8.1 eftersom det skal ligge i
hardwaren og det kommer det ikke til i GF men det er allerede klar i 8500 !!

Jeg må indrømme at Nvidia skal stramme balderne for at komme op på siden af
ATI

Michael

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 25-01-02 11:20

> [...]
SDRAM
> 700MHz...0,15 micron fabrikationsproces...Twinview og hardware DVD

Taget fra Anandtech

"The R200 is a 0.15-micron chip that consists of 60 million transistors"

Så mon ikke R300 bliver 0.13 Micron?

Men hvorfor tale fremtid når det er her og nu det gælder.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.
Har også sparet 1000 kr. ved at købe ATI 8500.

Fra : Thorkild Sørensen

Dato : 24-01-02 22:26

Sadat skriver:

> "Bo Olesen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse

> ATI
>
> De købte sig et GeForce 4 kort og kiggede tilbage over deres skuldre og
> undrede sig gevaldigt over hvor fanden Ati brugerne blev af!

og brugte 4.000 på det...............man kan altid give andre baghjul hvis man
vil investere i det nyeste af det nyeste.....

Hilsen Thorkild - Glad Radeon 8500 ejer

Fra : Sadat

Dato : 25-01-02 07:50

"Thorkild Sørensen" <tgso00@control.auc.dk> wrote in message

> og brugte 4.000 på det...............man kan altid give andre baghjul hvis
man
> vil investere i det nyeste af det nyeste.....

Det er da klart.. så kan det da også undre dig hvorfor folk køber Pentium 4.

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- Inside you're ugly... you're ugly like me!

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-01-02 11:26

Bo Olesen wrote:

> http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1580

Pudsigt nok har TomsHardware netop lavet en test med tilsvarende formål og der
er det faktisk Ti500 som er det hurtigste.

> Samtidig med at der kommer bedre drivere fra ATI og partnere, kommer vi ATI
> 8500 ejere fremover nok til at få ømme nakker, når vi skal se os tilbage
> over skulderen efter hvor Ti 500 ejerne blev af.

LOL, jeg foretrækker også ATI kortet, men forskellen på de to er næsten ikke
til at få øje på. Jeg synes det er langt mere interresant at ingen af kortene
er i stand til at levere ordentlige resultater i 1600*1200 når man kigger på de
nye test

> Når jeg læser frem og tilbage i gruppen, ser det også ud til, at ATI ejere
> har færre problemer end Nvidia ejerne.

Nu er der jo nok også færre ejere af 8500 kort så kunne vil tænkes der var en
sammenhæng..

> Godt gået ATI - flot langtids-holdbart produkt.

Langtids - hahahaha, det er altså computergrej du taler om.

> Hilsen Bo
> Glad ATI 8500 ejer.

Hilsen

Bruno
Som venter på næste generation. (Jeg opgradere ikke min 850Mhz, KyroII, 256 MB
ram maskine før U2 kommer.)

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 25-01-02 11:31

I betragtning af at testen er ny, har onkel Tom snorket lidt i timen,
driveren til ATI 8500 er ikke den nyeste og hurtigste.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Madsen

Dato : 25-01-02 16:13

skrev:

> Jeg synes det er langt mere interresant at ingen af kortene
> er i stand til at levere ordentlige resultater i 1600*1200 når
> man kigger på de nye test

Hvad for noget!!?
Er det i 2D du snakker om? Det rager mig hvis det er i spil, men
hvis det er 2D du snakker om, så skal jeg lige have afbestilt mit
8500 AIW igen. Jeg troede det var fuldt på højde med Matrox hvad
2D og TV-out angår?

Madsen.

Fra : Wizeguy

Dato : 26-01-02 01:28

> [...]
> hvis det er 2D du snakker om, så skal jeg lige have afbestilt mit
> 8500 AIW igen. Jeg troede det var fuldt på højde med Matrox hvad

Nej, han hentydede til 3D ydelsen i 1600x1200 som ikke er imponerende med
nogen af kortene. Radeon 8500 har en 2D billedkvalitet som er fuldt på højde
med Matrox (og endda en hurtigere RAMDAC, 400 MHz mod 360 MHz), samt en
TV-out kvalitet og videodekodning (mpeg 1,2,3,4 etc.) som er markedets
bedste.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Madsen

Dato : 26-01-02 03:46

Wizeguy skrev:

> Nej, han hentydede til 3D ydelsen i 1600x1200 som ikke er
> imponerende med nogen af kortene.

Pyha. Så er jeg mere rolig. :)

Madsen.

Fra : Thomas

Dato : 25-01-02 16:34

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Som venter på næste generation. (Jeg opgradere ikke min 850Mhz, KyroII,
256 MB
> ram maskine før U2 kommer.)

Så håber jeg du snart skal opgradere

--