Venedig
Fra : Jørn Haulund

Dato : 24-01-02 17:46

Min kæreste og jeg skal til Venedig på en forlænget weekend. Er der nogle
der kan anbefale et godt (og billigt) hotel? og måske samtidg give nogle
tips til hvad man skal nå at se på 3 dage

På forhånd tak
Jørn Haulund

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 24-01-02 22:27

In article <3c503a49$0$14053$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jørn wrote:
>Min kæreste og jeg skal til Venedig på en forlænget weekend. Er der nogle
>der kan anbefale et godt (og billigt) hotel? og måske samtidg give nogle
>tips til hvad man skal nå at se på 3 dage

Undertegnede var i Venedig i sommers, der er nok at se i Venedi der er øen
Murano hvor de laver alt i glas, Doge paladset er et besøg værd(Husk at få
jeres hotelpotier til at ringe og bestille den hemmelige rundvisning dagen
inden, der bliver i ført rundt i de hemmelige gemakker og fangehullet hvor
ham første elskeren, 'har glemt hans navn "pinligt"' sad.)
Det høje klokketårn på pladsen ved siden af giver en fin udsigt, selvom
klokkerne ringer lidt højt.

Hotellerne i Venedig er sjældent billige, men tag et kig på
http://www.venere.com/it/venezia/
http://www.travel-italy.com/hotels/hotels/venice/
og se om du kan finde noget du kan lide, selv boede vi på
San Zulian, der er et ganske udemærket hotel.

Et par tips om Venedi
Husk at få adressen på hotellet hjemmefra, skaf jer et ordentligt kort over
Venedi hjemmefra, det er nemlig næsten umuligt at finde rundt i alle de små
gader, logisk husnummerering er ikke noget de kender til dernede, hvis i
kommer med fly skal i ikke tage en taxi til Venedi, de koster en formue, tag
istedet AliLaguna der er en vandbus, biletterne købes inde i lufthavnen ikke
på vandbussen.
Resturanterne har meget god mad og de ved også godt hvad de skal tage for
den, det er dog muligt at finde god og bliilg mad, men man skal lede længe.

--
Regards
Nicolai L. Petersen