Motorstøj, og motor sætter sig
Fra : N/A

Dato : 24-01-02 17:09

Kom lige med en masse ideer til hvad det kan skyldes at motoren lyder som en
rundsav på arbejde. Og motoren sætter sig/går ud ofte.

Værksted og forhandler har givet op.

Hvad kan give en sådan larm.

VH KHS

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-02 17:47

N/A skrev:

>Kom lige med en masse ideer til hvad det kan skyldes at motoren lyder som en
>rundsav på arbejde. Og motoren sætter sig/går ud ofte.

> [...]
Øh hvad snakker du om, er det en rundsav der sætter sig eller?
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : N/A

Dato : 24-01-02 18:27

JA JA Jeg kom til at poste i knallert ved en fejltagelse.
Det skulle vel have været DK. FRITID. RUNDSAVE.
Ligesom du vel kommer fra DK.MODERKAGE.ILIVE

TOSK

Fra : Tim Sørensen

Dato : 24-01-02 18:51

"N/A" <khsalvesen@get2net.dk> wrote in message
> JA JA Jeg kom til at poste i knallert ved en fejltagelse.
> Det skulle vel have været DK. FRITID. RUNDSAVE.
> Ligesom du vel kommer fra DK.MODERKAGE.ILIVE

Hahahahaaaa!!!! OMG.
Godt sagt :)
--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Klaus Drachmann

Dato : 24-01-02 19:28

HAHA
JA
----------------------------
Klaus Drachmann

Fra : Henning Lund

Dato : 24-01-02 21:41

N/A skrev:

>JA JA Jeg kom til at poste i knallert ved en fejltagelse.
>Det skulle vel have været DK. FRITID. RUNDSAVE.
>Ligesom du vel kommer fra DK.MODERKAGE.ILIVE
>
>TOSK

Hm det staves nu torsk hvis det er fiskefamilien du tænker på, men til
spørgsmålet lille ven.
Det var da betydelig lettere for folk at svare på dit spørgsmål hvis
du bla opgav hvilken motor/knallert det drejer sig om.
En anden gang du tiltaler mig på denne måde ryger der en klage afsted
til din udbyder omgående.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : N/A

Dato : 25-01-02 21:24

Berig dit liv. KLAG! KLAG! KLAG!. "Så er han også lykkelig i en stund".

Nej TOSK er ikke det samme som Torsk, en Torsk forstår at blive under
overfladen, mens en TOSK som du, absolut skal sætte de gelænderfedtede
fumlevorter til tastaturet uden ønske om at svare på indlægget, men blot
spilde andres tid. KLAG, KLAG og føl dig lykkelig, Placentus TOSK.

Jeg vejer 110 Kilo så lille holder heller ikke.

VH KHS

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-02 09:09

N/A skrev:

> [...]
>spilde andres tid. KLAG, KLAG og føl dig lykkelig, Placentus TOSK.
>
>Jeg vejer 110 Kilo så lille holder heller ikke.

Du fatter stadig ikke en brik *suk* det er heller ikke rart at
indrømme at det jeg skrev evt kunne være rigtigt, lyden kan jo nemmere
fejlfindes hvis folk vidste hvilken knallert du egentlig snakkede om.
Når først en værksted ikke ved hvad det kan være, så kan du da ikke
forvente at folk herinde kan svare dig ved at du stiller sådan et
intetsigende spørgsmål, det kan da kun blive gætteri.
Jeg siger det ud fra min erfaring med knallerter/motorcykler da jeg
selv har haft værksted.
Ps klagen er afsendt , jeg advarede dig i det andet indlæg
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Tim Sørensen

Dato : 24-01-02 18:51

> Kom lige med en masse ideer til hvad det kan skyldes at motoren lyder som
en
> rundsav på arbejde. Og motoren sætter sig/går ud ofte.

Her er mine ideer:

1. Dine lejer kan være udslitte.
2. Din motorolie kan være udpint.
3. Din cylinder / stempel kan være revet.
4. Du bruger forkert type 2-takt olie.

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 24-01-02 20:11

> [...]
en
> rundsav på arbejde. Og motoren sætter sig/går ud ofte.

Et godt bud ville være at der er nogle defekte lejer...

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 25-01-02 09:27

Defekte lejer
Defekt cylinder.
Ødelagt Gearing (Nogen af tænderne er knækket af)
Forkert olie, og derfor sætter den sig, men åbentbart ikke ordentligt.! :)

Mvh Michael

Fra : N/A

Dato : 25-01-02 21:30

Tak for forslagene, jeg vil overbringe dem til forhandleren.
Men
1.: Cylinder, Stempel, Oliepumpe er skiftet to gange.
2.: Han påstår han har skiftet lejer.
3.: Totaksolien er OK

Men der sidder jo en del lejer, både i motor og baghjulslejet.
Kan de spænde nok til at motoren sætter sig. Den kan startes 5 min efter.

Kan svinghjulet rage på, så der dannes friktion, og den derved sætter sig,
det ville også passe til larmen.

Skriv endelig med flere konkrete og gerne vilde forslag.

TAK
KHS

Fra : Alan B'stard

Dato : 26-01-02 13:05

On Fri, 25 Jan 2002 21:29:54 +0100, all I could think of was tits, so
I didn't actually pay attention to what "N/A" <khsalvesen@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>det ville også passe til larmen.
>
>Skriv endelig med flere konkrete og gerne vilde forslag.

- - -
Alan B'stard
- "A Credit Card Is Like A Dick:
If You Don't Use It Every Day, It Withers Away" -

Fra : Alan B'stard

Dato : 26-01-02 13:29

On Thu, 24 Jan 2002 17:08:54 +0100, all I could think of was tits, so
wrote:

>Kom lige med en masse ideer til hvad det kan skyldes at motoren lyder som en
>rundsav på arbejde. Og motoren sætter sig/går ud ofte.

Det med rundsav-lyden, er den der fra start eller kommer den foerst
naar motoren er blevet varmet godt op ?

For ca. 12-13 aar siden havde jeg en Yamaha Sting (ja ja, grin I bare)
der gik ca. 50 km/t uden at der var lavet noget (ja, det vil sige at
jeg havde skruet lidt paa en skrue, saa den tog flere omdrejninger)
Never mind, en dag da jeg havde ligget ind over styret med fuld gas
over en straekning paa ca. 15 km, kom den rundsav-lyd, som du
beskriver, og motoren tabte hurtigt omdrejninger, gik i staa og satte
sig.
Jeg proevede at traede kickstarteren ned, men hele lortet var laast.
Jeg begyndte saa at traekke den og efter 5-10 minutter var der ingen
problemer med at faa den startet.
Vel hjemme skilte vi motoren ad og der var roeget en stempelring plus
at der var kommet nogle slemme ridser i cylinderen.
Cylinderen blevet honet (tror jeg det hedder) og et par kraftigere
stempel ringe blev sat i.
Efter 500 tilkoersel med max 25 km/t (ydmygende, I know), satte
motoren sig foerste gang jeg gav den fuldgas.
Resultat: et stk. flaekket stempel og oedelagte stempelringe.
Ny cylinder, nyt stempel, nye stempelringe.
Derefter 500 km tilkoersel, 1. gang fuldgas satte motoren sig igen.
Resultat: Flaekket stempel, kaekkede stempelringe, ridset cylinder,
skrottet Yamaha Sting !
Jeg tror simpelt hen at den blev for varm, vi prøvede forskellige
typer olier men uden resultat.

Dengang vejede jeg ca. det samme som du skrev andetsteds i traaden.
Men det er vel naeppe en Sting, du har.
- - -

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-01-02 15:41

"Alan B'stard" <in.your@dreams.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> skrottet Yamaha Sting !
> Jeg tror simpelt hen at den blev for varm, vi prøvede forskellige

OVervejede du ikke at skifte dyse i kaburatoren? Måske det havde løst dit
problem !

> [...]
> Alan B'stard
> - "A Credit Card Is Like A Dick:
> If You Don't Use It Every Day, It Withers Away" -

/Thomas

Fra : Claus Rolsted

Dato : 26-01-02 16:09

"Alan B'stard" <in.your@dreams.com> skrev i en meddelelse

> Men det er vel naeppe en Sting, du har.

Nej, det er en Vespa ET2 45-scooter, han har. Vist nok med fjernede
begrænsninger.

Claus Rolsted

Fra : N/A

Dato : 26-01-02 20:39

Fik i den aldrig til at køre igen. Hvad gjorde i???????????

Beskrivelsen passer på min, bortset fra at forhandleren siger cylinder og
stempel intet fejler.

Specielt beskrivelsen da den stoppede passer fint.

Der må da være noget der kan skiftes.???

VH KHS
PS Jo det er en ET2 men det er ligegyldigt, for den type fejl kan komme på
alle totaktere.

Fra : Alan B'stard

Dato : 28-01-02 11:29

On Sat, 26 Jan 2002 20:38:39 +0100, all I could think of was tits, so
wrote:

>Fik i den aldrig til at køre igen. Hvad gjorde i???????????
Pudsigt, jeg gik og taenkte lidt mere over Stingen og kom i tanker om,
at den faktisk fik en ny cylinder + stempel til og den satte sig ogsaa
med jaevne mellemrum. Saa var det at vi skrottede den dvs. solgte den
videre via den lokale cykelsmed (der ikke mente at den fejlede noget).

>Der må da være noget der kan skiftes.???
Ja, vi valgte at skifte knallerten, men det er nok lidt drastisk. *G*
- - -