Frames
Fra : Kim C. Svendsen

Dato : 24-01-02 16:32

Hej..

Jeg har lavet 5 forskellige hjemmesider, og vil nu gerne have det hele
samlet under en forside. Forsiden bygger jeg i FP2000. Jeg vælger "ny side"
og vælger en side med 2 indelinger (top og bund) i toppen har jeg en
beskrivelse af hjemmesiden, og i bunden en lille menu, med links til de 5
sider. Nu kommer problemet: Når man klikker på en af de 5 links, kommer
siden frem i nederste del af siden. Jeg har altså stadig den øverste
beskrivelse. Klikker man videre bliver det rigtigt noget rod, da det hele
foregår i den nederste ramme.

Hvordan får jeg den til at "rydde" hele browseren, og starte på en ny side,
når jeg klikker på et af linksene?

/Cerup

Fra : Andreas

Dato : 24-01-02 16:45

Hej Kim,

Det er nemt nok.
Når du opretter et link kommer der et nyt vindue op. Her skriver du hvor siden
ligger som du gerne vil linke med.
I dette nye vindue skal du trykke på "destinationsramme", herunder kan du
vælge hvordan din siden siden skal vises efter tryk på linket. For dit
vedkommende skal du vælge den der hedder "hele siden".
Andreas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-01-02 02:18

Jeg indsætter her koden fra min egen produktion som er en cdrom omhandlende
Frilandsmuseet ved Lyngby her vil du se at man kan sætte target til en
bestemt ramme, skriv hvis du ikke kan bruge dette til noget.
Man kan f.eks. også have en knap i én ramme, der udprinter indholdet af en
anden ramme, det bruger jeg selv.

mvh John
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

[Stat på kode]
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Frilandsmuseet ved Lyngby</TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET rows="86,68%,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<FRAME SRC="tittel.htm" NAME="tittelramme" scrolling="no" noresize
target="_self">
<FRAMESET cols="45,*">
<FRAME SRC="ordliste.htm" NAME="ordlisteramme" target="_top.hovedramme"
noresize scrollbars=0 scrolling="auto">
<FRAME SRC="index.htm" NAME="hovedramme" target="_self"
scrolling="auto">
</FRAMESET>
<FRAME SRC="Bund.htm" NAME="bundramme" target="_top.hovedramme"
scrolling="no" noresize>
</FRAMESET>

</HTML>

[SLUT på kode]

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-02 04:58

Wed, 30 Jan 2002 02:18:16 +0100, skrev "John Vedsegaard"
<taform@c.dk>:

>Jeg indsætter her koden fra min egen produktion som er en cdrom omhandlende
>Frilandsmuseet ved Lyngby her vil du se at man kan sætte target til en
>bestemt ramme, skriv hvis du ikke kan bruge dette til noget.

Når du nu svarer i FP-gruppen, så ville det rette svar være at
beskrive, hvordan man laver det i FP.
--
med venlig hilsen
Knud