Tro eller ikke tro
Fra : Ole Madsen

Dato : 24-01-02 15:46

Der er en ting jeg er lidt tvivl om,

Tro på Herren Jesus, så skal du blive frelst

Er troen en gave, og hvis den så er, skal man så med alt formåen tro til
helbredelse? Der er jo mange nok som gerne vil helbredes, men hvordan kommer
de der til, at de bliver helbredte?

Jeg har en vis tendens til at sige at Gud helbreder os fordi han er
sådan, han er en læge. Men er det nok?

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.creationdays.dk - Creation Days - Masseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard
http://move.to/getright - prædikanter, vækkelse
http://www.geocities.com/bread_nee - Watchman Nee's Brød i ørkenen

Fra : Live4Him

Dato : 24-01-02 19:15

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
kommer
> de der til, at de bliver helbredte?
>
> Jeg har en vis tendens til at sige at Gud helbreder os fordi han er

Som jeg har lært det findes der 4 slags tro :

1. Den frelsende tro, der gives som gave. (Ef 2,8)

2. Troen som Åndens frugt. Kaldes trofasthed og har med vores daglige
vandring med Herren at gøre.(Gal 5,22)

3. Troen som nådegave. Den tro er en særlig nådegave som gives i specielle
tilfælde. En tro ikke alle har men som kommer til udtryk i mægtige gerninger
og helbredelser hvor en særlig tro er nødvendig. (1 Kor 12,9)

4. Den tro der kaldes intellektuel tro. Eks. man tror at Storebæltsbroen
holder når man kører over den, eller man tror at den stol man sætter sig på
ikke braser sammen. En tro alle har og som man bruger hver dag uden at tænke
over det.

Når vi taler om helbredelser så er "trosbyrden" på forbederne. Det er den
som beder som skal have tro, den som der bedes for skal bare modtage. (Jak
5,15 -16)

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-01-02 21:58

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som jeg har lært det findes der 4 slags tro :

Der er kun 2. Den rigtige og den forkerte.

klip

> [...]
> holder når man kører over den, eller man tror at den stol man sætter sig

> ikke braser sammen. En tro alle har og som man bruger hver dag uden at

Det er ingen tro, kun godt inginørarbejde

> Når vi taler om helbredelser så er "trosbyrden" på forbederne. Det er den
> som beder som skal have tro, den som der bedes for skal bare modtage. (Jak
> 5,15 -16)

Skal bare modtage?? Holder du dig tæt til Gud vil helbredelserne, der i
øvrigt kun er en biprodukt af frelsen, overfalde dig.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-01-02 22:07

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Når vi taler om helbredelser så er "trosbyrden" på forbederne.
> Det er den som beder som skal have tro, den som der bedes
> for skal bare modtage. (Jak 5,15 -16)

Hvordan udleder du dette af Jak. 5, 15-16? Og skal jeg forstå dig
sådan, at du mener at den der bedes for, slet ikke behøver at have tro
for at kunne modtage?

Kan du ikke prøve at vise ud fra hvilke ord og sætninger i det
citerede skriftsted du begrunder dette, da problemstillingen jo nok er
ret essentiel for hvilken form for krstendoms- og bibelforståelse man
har.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 24-01-02 22:43

Andreas Falck wrote:

> [...]
>
> Hvordan udleder du dette af Jak. 5, 15-16? Og skal jeg forstå dig
> sådan, at du mener at den der bedes for, slet ikke behøver at have tro

Man får næppe lov til at bede om helbredelse for en der konsekvent ikke
tror på noget som helst. Til gengæld kan man fint bede for et menneske
der ikke nødvendigvis er en kristen, og opleve at personen bliver
helbredt. Det har jeg selv oplevet. Den der beder må tro at det hjælper
at bede, men min tro rakte faktisk ikke til ret meget mere end at bede
for den pågældende person. Gud var alligevel i stand til at gøre
miraklet. Gud ske tak og lov for det.

MVH
Benjamin R. Giversen

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-01-02 22:54

"Benjamin R. Giversen" <garfield_killer@yahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:3C507FFC.5349AE86@yahoo.dk...

[ ... ]
> Til gengæld kan man fint bede for et menneske der ikke
> nødvendigvis er en kristen, og opleve at personen bliver
> helbredt.

Nu spurgte jeg til hvordan man kunne udlede dette ud fra det
skriftsted (Jak. 5, 15-16) der blev henvist til som begrundelse for at
modtageren slet ikke behøver at tro! Jeg har faktisk svært ved at se
at netop dette skriftsted giver begrundelse for en sådan tro.

Men ok, jeg ved da godt at det i visse kredse anses for helt legalt at
tro, at alle bliver helbredt, blot der står en "stærk" personlighed og
taler, samtidig med at vedkommende puster på, og skubber til folk, så
de falder omkuld i krampegråd, krampelatter eller laller ubenævneligt
rundt, udstødende alle hånde uartikulerede dyrelignende lyde, -
samtidig med at noget sådant kaldes Helligåndens værk! - Jeg har selv
været til den slags møder!

Fra : Live4Him

Dato : 24-01-02 23:02

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message

> [...]
> modtageren slet ikke behøver at tro! Jeg har faktisk svært ved at se
> at netop dette skriftsted giver begrundelse for en sådan tro.

Jeg har aldrig påstået at modtageren ikke behøver at tro overhovedet. Og min
brug af nævnte vers skulle vise at vægtlægningen er på forbederne, hvilket
tydeligt fremgår af : "og troens bøn skal frelse den syge" - hvem beder
troens bøn ? Svar : forbederne.

> [...]
> rundt, udstødende alle hånde uartikulerede dyrelignende lyde, -
> samtidig med at noget sådant kaldes Helligåndens værk! - Jeg har selv

Ja, og du ved stadig ikke hvad du taler om - sørgerligt.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-01-02 23:08

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Ja, og du ved stadig ikke hvad du
> taler om - sørgerligt.

Kan du så ikke vise mig i Bibelen hvor det fremgår at Helligånden får
folk til at opføre sig som lallende idioter?

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-01-02 06:38

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Kan du så ikke vise mig i Bibelen hvor det fremgår at Helligånden får
> folk til at opføre sig som lallende idioter?

ApG 2, Men det kræver en Bibel fra boghandleren, den bibel du har virker
anderledes!!

Kære Andreas; - Fortæl os hvordan du oplevede at blive døbt i Helligånden og
hvordan du fik dine Nådegaver?

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-01-02 12:12

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev:

[ ... ]

> ApG 2, Men det kræver en Bibel fra boghandleren, den
> bibel du har virker anderledes!!

Den ER købt i en boghandel og det er den autoriserede danske
oversættelse! - Men det er vel ikke den du bruger, ku' jeg tænke mig.

Du mener altså at det er et tegn på Helligåndens tilstedeværelse at
folk kravler rundt på alle fire og siger øf-øf og laver underlige
gurglelyde samtidig?

> Kære Andreas; - Fortæl os hvordan du oplevede at blive døbt i
> Helligånden og hvordan du fik dine Nådegaver?

Jeg kravlede i al fald ikke rundt på alle fire sagde øf! - Gjorde du?

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-01-02 06:47

> [...]
> tydeligt fremgår af : "og troens bøn skal frelse den syge" - hvem beder

Det er rigtigt; den dag jeg blev frelst og udfriet fra alkohold, tobak og
skønne kvinder troede jeg ikke på en skid af den slags. Men der var en
forbeder der troede.

Det er også grunden til at jeg påstår at de omrejsende helbredsprædikanter
er ude af trit med Guds Ord, de beder og beder for de syge og praktisk talt
ingen bliver helbredte, Men pengene ruller.

Erik L