Photo Editor
Fra : Heidi

Dato : 24-01-02 15:39

Jeg har tidligere brugt Windows 98SE med Office 2000 prof., og der
mener jeg at Photo Editor var installeret.
Nu har jeg nyinstalleret XP Prof og har Office 2000 Premium, men
jeg kan ikke finde Photo Editor nogle steder - er den ikke med i Office
som standard, eller kan man installere den fra cd'en på en eller anden
måde (valgte bare standardinstallationen).
På forhånd tak.

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-01-02 21:49

"Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som standard, eller kan man installere den fra cd'en på en eller anden
> måde (valgte bare standardinstallationen).

Hvis jeg ikke husker helt galt, bør Photoeditor i en standardinstallation
ligge i

c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\photoed

men jeg kan ikke huske præcis hvordan den blev installeret, idet jeg valgte
en brugerdefineret installation, og valgte at installere alt.

Jan

Fra : Heidi

Dato : 24-01-02 23:37

"Jan Kronsell" <adsl43631124@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse news:yl%38.489$Hp5.446751921@news.orangenet.dk...

> "Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Hvis jeg ikke husker helt galt, bør Photoeditor i en standardinstallation
> ligge i
>
> c:\programmer\fælles filer\microsoft shared\photoed

Der ligger mange ting der, men desværre ingen photoed

> men jeg kan ikke huske præcis hvordan den blev installeret, idet jeg valgte
> en brugerdefineret installation, og valgte at installere alt.

Måske jeg skal prøve at fjerne den, og installere igen, hvor jeg selv
vælger... Tak for forslaget!

Fra : pre

Dato : 24-01-02 22:54

Som du sikkert kan erindre er Ph E fra OF2K en del af Word, som et af de små
tillægsprogrammer. Uden at have set XP vil jeg gætte på, at det er det samme
der. Ergo skulle du kunne klikke på Indsæt, vælge Projekt og Photo Editor.
Er den ikke installeret vil der givetvis som før komme en henvisning til at
hente den hjem. Afhængigt af hvor rutineret du er med slige sager, så kan
det faktisk lade sig gøre både at flytte det væk fra Word eller (bedre) at
bruge installations rutinen til at hente en ekstra kopi og lagre den udenfor
Word. Efter al sandsynlighed ligger den på CD´en under Office Tools.
pre

Fra : Heidi

Dato : 24-01-02 23:41

"pre" <send@ingen.mail> skrev i en meddelelse news:yo%38.5352$XA5.606127@news000.worldonline.dk...
> [...]
> der. Ergo skulle du kunne klikke på Indsæt, vælge Projekt og Photo Editor.

Mener du mon Indsæt, _Objekt_?
Hvis jeg vælger den, kan jeg ikke se noget med Photo Editor, så
den er nok ikke installeret.

Fra : Finn

Dato : 25-01-02 07:10

Heidi du bruger XP i flæng, der er både Office XP og Windows XP derfor er
det ikke helt nemt at vide hvad du taler om. Jeg bliver nød til at give pre
ret når han ofte fortæller spørgeren at deres oplysninger er mangelfulde og
sandsynligvis er formuleret i en situation hvor der er overtryk på brugeren
af systemet. Det lyder dog som om du har samme opsætning som jeg. Min
maskine køre på Windows 98 SE med Office XP og jeg har Photo editor under
Office XP pakken. Jeg må dog tilføje at når jeg installere div. pakker,
beder jeg om at få revl og krat med i installationen, så måske er det
derfor. Hos mig sidder den Start, programmer, Microsofte Office Tools.

Heidi du skriver i dit sidste indlæg "Måske jeg skal prøve at fjerne den, og
installere igen", er det ikke lidt drastisk, hvorfor smider du ikke bare din
CD eller DVD i maskinen og søger på disken. Jeg vil tro at den sidder der et
sted. Jeg har lige prøvet på min Office XP DVD og jo den er god nok, den
sidder der, men ellers kunne jeg jo heller ikke have fået den installeret
for jeg startede på en helt ny maskine i juni 2001. Jeg bør dog lige tilføje
at jeg bor i Canberra Australien og måske får vi mere med i godteposen når
vi køber software, hvem ved.
Cheers Finn

Fra : Heidi

Dato : 25-01-02 10:19

"Finn" <elveplum@actonline.com.au> skrev i en meddelelse news:1011939024.433975@viv.canberra.net.au...
> Heidi du bruger XP i flæng, der er både Office XP og Windows XP derfor er
> det ikke helt nemt at vide hvad du taler om.

Ok, det fremgik måske ikke klart at det var windows xp jeg mente,
men til gengæld skriver jeg jo at jeg har Office 2000 premium...

> Office XP pakken. Jeg må dog tilføje at når jeg installere div. pakker,
> beder jeg om at få revl og krat med i installationen, så måske er det
> derfor. Hos mig sidder den Start, programmer, Microsofte Office Tools.

Det gør den ikke her - der ligger Access Snapshot viewer,
Programlinje og Sprogindstillinger. Men når jeg trykker på en af dem,
så vil den have cd'en for at installere...

> [...]
> CD eller DVD i maskinen og søger på disken. Jeg vil tro at den sidder der et

Det lader bare til at der mangler så mange ting jeg godt kunne få
brug for, at det nemmeste vil være at lave en frisk brugerdefineret
intallation, hvor jeg selv vælger hvad jeg vil have med.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-01-02 11:51

Jeg har næsten samme problemer som dig, bortset fra, at den faktisk er
installeret hos mig og findes i menuen. Men når jeg prøver at starte den
herfra vil den have en cd. Hvis jeg derimod starter den fra Stifinder,
fungerer det. Hvorfor ved jeg ikke.

Hilsen
Jan

Fra : Claus Bækgaard

Dato : 27-01-02 21:46

> [...]
> installeret hos mig og findes i menuen. Men når jeg prøver at starte den
> herfra vil den have en cd. Hvis jeg derimod starter den fra Stifinder,

Det har sikkert været markeret som "Installér 1. gang den bruges" under
installationen.

vh
Claus

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-01-02 23:24

> Det har sikkert været markeret som "Installér 1. gang den bruges" under
> installationen.

Nej Desværre var den markeret til at installere med det samme. Ligesom alle
mine andre funktioner i officepakken også var. Og alle de andre, bortset fra
clipart virker. Clipart og Photoeditor driller, men det har de faktisk ikke
gjort hele tiden. Det er opstået - hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg sige
spontant, men jeg må jo have gjort et eller andet, som har forårsaget
problemet.

Jan

Fra : Kurth Hansen

Dato : 25-01-02 18:49

> [...]
> Mvh. Heidi
> SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Jeg har installeret Windows XP prof. og der ligger den i samme gruppe
som ovennævnte, så det må være fordi du ikke har fået den med under installation.
venlig hilsen
Kurth