Gad vide? 5200 og adsl
Fra : Lasse Benjaminsen

Dato : 24-01-02 15:36

Får snart adsl til min iMac. Gad vide om datteren kan få min gamle Performer
5200 uden ethernet koblet på, og hvad skal der evt. gøres ? Kan 52eren
udvides med ethernet ?

På forhånd tak. Lasse

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-01-02 15:42

Lasse Benjaminsen <lasse@teliamail.dk> wrote:

> Får snart adsl til min iMac. Gad vide om datteren kan få min gamle Performer
> 5200 uden ethernet koblet på, og hvad skal der evt. gøres ? Kan 52eren
> udvides med ethernet ?

du svarer næsten selv på spørgsmålet: find et Ethernet kort til
5200'eren

- Det skal enten være af typen LC-PDS eller CS (commnication slot)

<icq:131382336>

Fra : Lasse Benjaminsen

Dato : 24-01-02 16:28

Tak for lynhurtigt svar. Så er næste spørgsmål - hvor køber jeg
ethernetkort?, ca. pris?, kan jeg som alm bruger selv sætte det i og kan det
overhovedet betale sig. En tidlig brugt iMac er efterhånden nede i nærheden
af 2000,-. Hvem kommer mon først. Klar parat svar. /Lasse

d. 24.1.02 15:41 skrev Morten Reippuert Knudsen på spam@reippuert.dk i
artiklen 1f6iu6y.11rf3ml186p91lN%spam@reippuert.dk:

Fra : Per Madsen

Dato : 24-01-02 16:35

> [...]

> overhovedet betale sig. En tidlig brugt iMac er efterhånden nede i nærheden
> af 2000,-. Hvem kommer mon først. Klar parat svar. /Lasse

Jeg købte mit brugt på dk.marked.privat.edb.mac for 1 år siden til
200,-, så måske kan du også finde et der. Prøv ellers markedet på
Mediamac.dk.

Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-01-02 16:59

Lasse Benjaminsen <lasse@teliamail.dk> wrote:

> Tak for lynhurtigt svar. Så er næste spørgsmål - hvor køber jeg
> ethernetkort?

brugt i vores søstergruppe eller på mediamac

> ca. pris?

det varierer mellem en flaske rødvin og 200kr

> kan jeg som alm bruger selv sætte det i

ja - det er oveni købet illustreret i din manual.

> og kan det overhovedet betale sig.

tja, det må du selv afgøre - du kan også støve en powermac mac med
on-board ethernet (RJ-45 stik) op, men da du i givet fald også skal
finde en skærm kan den løsning sikkert ikke svare sig. Alternativet er
vel at P5200'eren forbliver på modem...

Hvis du har de 2000kr liggende, er en imac selvfølgelig den optimale
løsning. Så vil din datter også kunne bruge den til langt flere af de
sjover ting på nettet.

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-01-02 15:43

In article <B875DA63.26E9%lasse@teliamail.dk>,
Lasse Benjaminsen <lasse@teliamail.dk> wrote:

> Kan 52eren udvides med ethernet ?

Ja, enten via et Comm-slot kort, eller et LC-PDS kort.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-01-02 15:55

> [...]

> 5200 uden ethernet koblet på, og hvad skal der evt. gøres ? Kan 52eren

Morten var eet minut hurtigere end Martin 8-D

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-01-02 16:02

In article <1f6iutm.8ubjbah0byopN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Morten var eet minut hurtigere end Martin 8-D

Jeg formoder at Morten ikke lige skulle nå at blande vælling også.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 24-01-02 17:08

> Jeg formoder at Morten ikke lige skulle nå at blande vælling også.

Han er vel ikke aftenmadssulten endnu?

--
"Jørgen Winther har ikke indsigt i kræft. Han er en charlatan indenfor
kræftsygdomme. Og hans populistiske overbudspolitik modarbejder

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-01-02 17:40

In article <1f6ixtx.1smhjwq1g0l0y9N%bechd@mac.com>,
bechd@mac.com (Christian Winther Bech) wrote:

> Han er vel ikke aftenmadssulten endnu?

Næh, og godt nok er Morten blevet gammel, men han er vel ikke tandløs?

Fra : Christian Bech

Dato : 25-01-02 10:52

> Næh, og godt nok er Morten blevet gammel, men han er vel ikke tandløs?

Det kommer vel an på, om han har været ude at cykle igen?

Desuden burde han opdatere sit X-fjæs - alle turene i asfalten må have
sat sine markante og underholdende spor.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-01-02 11:30

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Det kommer vel an på, om han har været ude at cykle igen?

det kan du være helt sikker på jeg ikke har, det er alt for farligt - i
fremtiden vil jeg nøjes med at se andre styrte, og gå til
automutilation, efter lægefaglig anbefaling.

> Desuden burde han opdatere sit X-fjæs - alle turene i asfalten må have
> sat sine markante og underholdende spor.

æb, bæ, bechd... jeg bruger ikke x-fjæs

<icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-02 23:52

> det kan du være helt sikker på jeg ikke har, det er alt for farligt - i
> fremtiden vil jeg nøjes med at se andre styrte, og gå til
> automutilation, efter lægefaglig anbefaling.

LOL

> æb, bæ, bechd... jeg bruger ikke x-fjæs

Nej, du bruger vel Scarface?

--